DERS ADI

: DİJİTAL ÇAĞDA PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EMB 7025 DİJİTAL ÇAĞDA PAZARLAMA SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Yöneticiler İçin İşletme Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SUMEYRA DUMAN KURT

Dersi Alan Birimler

Yöneticiler İçin İşletme Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı dijital pazarlamanın geleceğini şekillendirebilecek eğilimleri anlamaktır. Bu ders, bir firmanın mal ve hizmetlerini etkili bir biçimde pazara sunmak ve e-işletme gerçeğini ve uygulamalarını bir pazarlamacı bakış açısıyla araştırabilmek amacıyla internet, e-posta, mobil ve interaktif TV gibi dijital medyanın nasıl uygulandığına dair bilgiyi geliştirme fırsatı sunacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnternet, bilgi teknolojileri ve bunların kullanımının, etik konuları göz önünde bulundurarak, tüketiciler ve pazarlamacılar için nasıl fayda ve zorluk yarattığını anladıklarını göstermeleri
2   Bir pazarlamacı bakış açısıyla başarılı ve başarısız web sitelerini anladıklarını göstermeleri
3   Online tüketici davranışını anlamaları ve online değiş tokuşta tüketici farklılıklarının ve özelliklerinin farkına varmaları
4   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
5   Yazılı raporlar sunarak yüksek iletişim becerileri göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ünite 1: Dijital Pazarlamaya Giriş
2 Ünite 2: Çevrimiçi Pazaryeri Analizi: Mikro Çevre Ünite 3: İnternette Makro Çevre Öğrenciler grup oluşturacak ve gelecek haftalardaki ödevlerde analiz edecekleri şirketi belirleyeceklerdir.
3 Ödev 1: Seçilen Şirketlerin Dijital Mikro ve Makro Çevre Analizi
4 Ünite 4: Dijital Pazarlama Stratejisi
5 Ödev 2: Seçilen Şirketlerin Dijital Pazarlama Stratejilerinin Değerlendirilmesi
6 Ünite 5: İnternet ve Pazarlama Karması
7 Ödev 3: Seçilen Şirketlerin Dijital Pazarlama Karması Uygulamalarının İncelenmesi
8 Ünite 6: Dijital Platformlar Yoluyla İlişkisel Pazarlama
9 Ödev 4: Seçilen Şirketlerin E-MİY Uygulamalarının Analizi
10 Ünite 8: Dijital Medya için Kampanya Planlaması Ünite 9: Dijital Medya Kanallarını Kullanarak Pazarlama İletişimi Uygulamaları
11 Ödev 5: Seçilen Şirketler İçin Dijital Pazarlama kampanyası Hazırlanması
12 Ünite 10: Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chaffey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2012), Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, Prentice Hall: Italy, 5th Edition.
Çeşitli Dijital Pazarlama kitapları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatma, sınıf içi tartışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

VİZE SINAVI: Vize sınavı ders kitabının ve derste anlatılanların anlaşılmasına, sentezine ve değerlendirmesine dayalı olacak ve yazılı sorulardan oluşacaktır.
YARIYILİÇİ ÇALIŞMA (5 X 8 PUAN): Öğrenciler, dijital platformlarda da faaliyet gösteren bir şirket seçecekler ve sınıfta
görülen konularla ilgili bu şirketi göz önünde bulundurarak grup olarak proje hazırlayacaklardır. Öğrenciler yazılı rapor hazırlayacaklar ve bu raporu sunacaklardır.
FİNAL SINAVI: Öğrenciler, yazılı ve test tipi soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Geç teslim edilen raporlar, değerlendirmeye alınmayacaktır.
2. Ödevler, tartışmalar ve sunumlar için hiçbir mazeret kabul edilmeyecektir.
3. Öğrenciler ödevlerden puan alabilmek için sınıf içi çalışmalara katılmak zorundadırlar.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
6. Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Sumeyra Duman Kurt
Oda No: 131/B, e-mail: sumeyra.kurt@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra açıklanacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 4 8 32
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.5