DERECE PROGRAMLARI

: Almanca Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulmuştur. 1983-1984 öğretim yılından beri Yabancı Diller Eğitimi Bölümü içinde faaliyetlerini sürdürmekte olan anabilim dalımız, kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulamaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Alman Dili Eğitimi programlarının eğitim dili Almanca ve Türkçedir. Programlar dil, kültür, edebiyat ve ağırlıklı olarak dil öğretimi alanlarını kapsamaktadır.
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalının amacı, öğrencilerine Almancanın öğretimi, dil edinimi, dil-kültür etkileşimi, edebiyat öğretimi, çeviri, dil becerileri, dil becerilerinin farklı düzeylerde, farklı yaş gruplarına öğretimine yönelik materyal geliştirme ve uyarlama, öğrenci gereksinim ve beklentilerini dikkate alarak ders izlencesi tasarlama, Almanca ders kitaplarının incelenmesi, bilgisayar destekli dil öğrenimi gibi konularla ilgili bilgi ve beceriler kazandırmaktır.

Kazanılan Derece

Almanca Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Cahit Arf Binasında hizmet vermekte olup, 4 dersliğe ve akademik personele ait 6 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Bilimsel ve mesleki açılardan donanımlı, toplumsal sorumluluklarının bilincinde, modern zamanın gereklerini yerine getiren ve bilimsel gelişmeleri takip eden nitelikli öğretmen yetiştirme
2   Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında C1 ve C2 düzeyinde yabancı dil yeterliliği kazandırılması
3   Hedef dilin ülkesi ve kültürü hakkında kapsamlı bilgi kazandırılması, toplumsal konulara ilişkin duyarlılık sağlanması, irdeleyerek, kavramlar arasındaki ilişkiyi görerek öğrenme becerisinin kazandırılması
4   Dil edinimi olgusunun ve dil-kültür-düşünce ilişkisinin kavranması, alan dil kültürü açısından empati yapabilecek düzeyde etkili iletişim ve çeviri becerilerinin kazandırılması
5   Alan öğretimi ile ilgili çağdaş eğitim teknolojilerini öğrenme, gelişimleri takip etme, bunları yabancı dil öğretimine uyarlayabilme ve sınıf ortamında kullanabilme becerisinin kazandırılması
6   Yabancı dil ve hedef dil öğretimi ile ilgili kavram ve yöntemlerin öğretilmesi ve bu bilgileri metinler ve söylemler gibi farklı bağlamlar üzerinde uygulanabilme becerilerinin kazandırılması
7   Hedef dilin yapısal özelliklerinin, ana dil ile hedef dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıların öğretilmesi ve bu benzerlik ve farklılıklara gönderme yaparak bunları yabancı dil öğretiminde kullanabilme becerilerinin kazandırılması
8   Alan dil kültüründe yazılı edebi eserlerin ve kültürlerarası edebiyatın irdelenerek genel kültür oluşturulması, toplumsal konulara ilişkin duyarlılık sağlanması
9   Alanının ve bilimin tarihi süreçte değişim ve gelişiminin öğrenilmesi, alanı ve bilimin oluşum ve gelişim süreçleri ile ilgili analitik, eleştirel, bilimsel bir yaklaşım, yöntem ve araştırma becerileri kazandırılması
10   Alanı ile ilgili en son değişimlerin, gelişmelerin ve yeniliklerin öğrenilmesinin sağlanması, alan bilgisini diğer bilimsel alanlarla ilişkilendirerek bağlantı kurabilme ve sentezleyerek yeni düşünce üretebilme becerisinin kazandırılması
11   Öğretmenlik mesleğinin gerekliliklerini, özelliklerini ve ilkelerini kazandırmak, ulusal eğitim sistemini tanıma ve alan öğretimi uygulamalarını yapma

Mezunların İstihdam Profilleri

Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; arşiv, müze, kütüphane gibi kurumlarda uzman veya araştırıcı olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 56 zorunlu ve 15 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 180/60 AKTSdir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 AÖD 1011 ALMANCANIN YAPISI 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 2 AÖD 1013 OKUMA BECERİLERİ 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 3 AÖD 1015 YAZMA BECERİLERİ 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 AÖD 1017 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 5 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 7 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 8 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 12 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 AÖD 1012 ALMANCANIN YAPISI 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 AÖD 1014 OKUMA BECERİLERİ 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 AÖD 1016 YAZMA BECERİLERİ 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 AÖD 1018 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 2 ZORUNLU 2 0 0 4
B 5 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 7 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 11 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 AÖD 2011 ALMANCA ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 AÖD 2013 ALMAN EDEBİYATI 1 ZORUNLU 2 0 0 4
G 3 AÖD 2015 DİLBİLİMİ 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 AÖD 2017 ALMANCANIN YAPISI 3 ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 AÖD 2012 ALMANCA ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 AÖD 2014 ALMAN EDEBİYATI 2 ZORUNLU 2 0 0 4
B 3 AÖD 2016 DİLBİLİMİ 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 AÖD 2018 İLERİ OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 AÖD 3011 ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1 ZORUNLU 3 0 0 5
G 2 AÖD 3013 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER 1 ZORUNLU 3 0 0 4
G 3 AÖD 3015 DİL EDİNİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
G 4 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 AÖD 3012 ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 2 ZORUNLU 3 0 0 5
B 2 AÖD 3014 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER 2 ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
B 4 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 AÖD 4011 ALMANCA DERS KİTABI İNCELEMESİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 AÖD 4013 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MBD 4019 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 13
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 AÖD 4012 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 AÖD 4014 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 4032 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 13
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 AÖD 5001 KARŞILAŞTIRMALI ÜLKE BİLGİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 2 AÖD 5002 KÜLTÜRLERARASI ÖĞRENME VE ÖĞRETME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 3 AÖD 5003 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 4 AÖD 5004 İLERİ ALMANCA DİL BİLGİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 5 AÖD 5005 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 6 AÖD 5006 KARŞILAŞTIRMALI DİL BİLGİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 7 AÖD 5007 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YENİ TEKNOLOJİLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 8 AÖD 5008 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 9 AÖD 5009 AKADEMİK ALMANCA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 10 AÖD 5010 ALMANCA-TÜRKÇE ÇEVİRİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 11 AÖD 5011 DİL FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 12 AÖD 5012 TÜRKÇE-ALMANCA ÇEVİRİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 13 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 31 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60 tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Kuthan KAHRAMANTÜRK
E-posta: kuthan.kturk@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 23 62