DERECE PROGRAMLARI

: Türkçe Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı 1992 yılında, Türkçe öğretmeni yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. 1992-1993 akademik yılında eğitim vermeye başlayan anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Türkçe Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.
Anabilim Dalımızın eğitim programı, ilköğretimin ikinci kademesi için gelecek nesilleri hem ülkemizin hem de çağın ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda yetiştirebilecek kapasite ve beceride Türkçe öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Anabilim dalımız, öğrencilerin mesleki bilgi ve deneyimlerinin güçlendirilmesinin yanı sıra, kişisel gelişimlerini destekleyen, yaratıcılıklarını ve sosyal ilişkilerini geliştiren spor, sanat, iletişim ve kültür faaliyetlerine yönlendirilmelerini de önemsemektedir.

Kazanılan Derece

Türkçe Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Binasında hizmet vermekte olup, 5 dersliğe ve akademik personele ait 8 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi mültimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Türkçe Eğitimi Alanında yaşanan güncel tartışmaları, gelişmeleri, ders kitabı ve uygulama araç gereçlerindeki yenilikleri izleyip kavrayabilecek kuramsal ve uygulamalı akademik bilgilere sahip olabilme.
2   Öğrencilerin temel dil becerilerini geliştirebilecek, dili etkili ve doğru kullanmalarını sağlayacak ve bu konuda onlara örnek olabilecek bilgi düzeyine ve yeterliliğine sahip olma.
3   Türk Dilinin yapısı, zenginliği ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli akademik donanım elde etme.
4   Türkçe düşünerek, düşüncesini geliştirme ve çevresine de Türkçe düşünme becerisini kazandırmaya yetkin
5   Türk ve dünya edebiyatlarının tarihsel süreç içindeki yerlerini metinler aracılığıyla kavrayıp bunların ürünlerini meslek yaşamlarında kullanabilme.
6   Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini bilerek Türkçeyi tanıtabilecek ve öğretebilecek yeterliliğe sahip olmak.
7   Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı milletlerden insanlarla iletişime geçebilecek en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8   Vatandaşlık ve öğretmenlik mesleği ile ilgili kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
9   Zengin öğrenme ortamlarını hazırlayabilmek için bilgi teknolojilerini kullanarak farklı öğretim yöntem ve tekniklerine uygun ortam hazırlayabilme.
10   Eleştirel düşünebilme; iletişim, sorun çözme, akıl yürütme becerilerine sahip olma; yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
11   Sınıf yönetebilme, rehberlik edebilme, ölçme ve değerlendirmede yetkin olma.
12   Türkçeyi etkin bir iletişim aracı olarak kullanıp sosyal çevresi, öğrencileri ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilme.
13   Meslek yaşamında, bireysel ve küme çalışmalarında sorumluluk alarak kendisi ve çevresiyle ilgili değerlendirme yapabilme.

Mezunların İstihdam Profilleri

Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik devlet arşivleri, TRT ve basın yayın kuruluşları gibi değişik sektörlerde istihdam edilebileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program öğretim planında meslek bilgisi (MB), genel kültür (GK) ve alan eğitimi (AE) dersleri yer almaktadır. Meslek bilgisi dersleri 86, genel kültür dersleri 42, alan eğitimi dersleri 112 AKTS değerindedir. Mezuniyet için gereken AKTS değeri 240'tır. GENEL TOPLAM T U K AKTS SAAT YÜZDE MB Meslek Bilgisi 44 12 50 86 56 33 GK Genel Kültür 2 2 27 42 28 18 AE Alan Eğitimi 0 0 73 112 73 49 TOPLAM 143 14 150 240 157 100
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 TRK 1001 EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 TRK 1003 OSMANLI TÜRKÇESİ 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 TRK 1005 TÜRK DİL BİLGİSİ 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 9 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 TRK 1002 EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 TRK 1004 OSMANLI TÜRKÇESİ 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 TRK 1006 TÜRK DİL BİLGİSİ 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 TRK 1008 DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 4
B 9 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 11 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 TRK 2001 ÇOCUK EDEBİYATI ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 TRK 2003 TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 TRK 2005 TÜRK HALK EDEBİYATI 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 TRK 2007 YENİ TÜRK EDEBİYATI 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 TRK 2009 TÜRK DİL BİLGİSİ 3 ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 TRK 2011 ESKİ TÜRK EDEBİYATI 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 7
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 TRK 2004 TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 TRK 2006 TÜRK HALK EDEBİYATI 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 5 TRK 2008 YENİ TÜRK EDEBİYATI 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 TRK 2010 TÜRK DİL BİLGİSİ 4 ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 TRK 2012 ESKİ TÜRK EDEBİYATI 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
G 2 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 TRK 3001 DİNLEME EĞİTİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 TRK 3003 OKUMA EĞİTİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
G 6 TRK 3005 DİLBİLİMİ ZORUNLU 2 0 0 2
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 TRK 3002 YAZMA EĞİTİMİ ZORUNLU 3 0 0 5
B 4 TRK 3004 KONUŞMA EĞİTİMİ ZORUNLU 3 0 0 5
B 5 TRK 3006 METİNDİLBİLİM ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 4103 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 3 TRK 4001 DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 TRK 4003 TİYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 12
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 4104 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 3 TRK 4002 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5
B 4 TRK 4004 DÜNYA EDEBİYATI ZORUNLU 2 0 0 4
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 20 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 21 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 22 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 23 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 24 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 25 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 26 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 27 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 28 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 29 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 TRK 5001 ANLAM BİLİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 TRK 5002 DİL EDİNİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 TRK 5003 ELEŞTİREL OKUMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 TRK 5004 İKİ DİLLİ TÜRK ÇOCUKLARINA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 TRK 5005 İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 TRK 5006 KELİME ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 TRK 5007 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 TRK 5008 SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 TRK 5009 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 TRK 5010 TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 TRK 5011 TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 TRK 5012 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 TRK 5013 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 54 TRK 5014 YARATICI YAZMA SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60 tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80 den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı:Prof. Dr. Caner Kerimoğlu
E-posta: caner.kerimoglu@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 21 43