DERECE PROGRAMLARI

: Özel Eğitim Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Özel Eğitim Bölümü 2010 yılında Özel Eğitim alanında istihdam edilecek öğretmen yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. 2016-2017 akademik yılında Özel Eğitim Bölümü çatısı altında eğitim vermeye başlayan anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Özel Eğitim Anabilim Dalı programlarının eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Özel Eğitim, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise Diploması, ülke genelinde yapılan öğrenci seçme sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Yatay Geçişle gelen öğrenciler:
Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim kurumlarında Ön Lisans ve Lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yandal ile kurumlararası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik ile üniversitemiz senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili değerlendirme şartları uygulanır.
Yatay geçiş kontenjanları Yükseköğretim Kurulu tarafından ilan edilmektedir. Değerlendirme ise; fakülte ve yüksekokullarda oluşturulan komisyonlar tarafından yapılmakta ve ilgili kurullarca karara bağlanarak ilan edilmektedir.

Dikey Geçişle gelen öğrenciler:
Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri; Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans programları mezunlarının lisans öğrenimine devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümleri uygulanır.
üniversite tarafından ayrılan kontenjanlar ÖSYM Başkanlığına bildirilir. Bildirilen bu kontenjanlar ve koşullar ÖSYM tarafından hazırlanan Dikey Geçiş Kılavuzunda ilan edilir.
Yerleştirme işlemleri Dikey Geçiş Sınavı neticesine göre merkezi olarak ÖSYM tarafından gerçekleşir.

Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre Enstitülere bağlı programlara yatay geçişle öğrenci alınmamaktadır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylül de aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, danışmanın önerisi, anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçmeli ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanına ilişkin temel bilgileri betimleyebileceklerdir.

Temel Program Kazanımları

1   Özel eğitimle ilgili temel kavramları betimleyebilecektir.
2   Özel eğitim gerektiren engele neden olan etmenleri betimleyebilecektir.
3   Özel gereksinimi olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
4   Özel eğitimde değerlendirme sürecinin kavramlarını ve sürecin kendisini açıklayabilecektir.
5   Özel gereksinimli öğrenci için bireyselleştirilmiş etkinlikler hazırlayabilecektir.

Mezunların İstihdam Profilleri

M.E.B'e bağlı özel eğitim okullarında, rehabilitasyon ve reh. araştırma merkezlerinde, özel kurumlarda istihdam edebilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 50 zorunlu ve 15 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 180/60 AKTSdir. T:Teorik U:Uygulama L:Laboratuvar B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem MB: Meslek bilgisi GK: Genel kültür AE: Alan eğitimi
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 ÖZE 1007 ÖZEL EĞİTİM ZORUNLU 2 0 0 4
G 7 ÖZE 1009 ZİHİN YETERSİZLİĞİ VE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU ZORUNLU 2 0 0 4
G 8 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 ÖZE 1008 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK ZORUNLU 2 0 0 4
B 6 ÖZE 1010 İŞİTME VE GÖRME YETERSİZLİĞİ ZORUNLU 2 0 0 4
B 7 ÖZE 1012 ÇOCUK GELİŞİMİ ZORUNLU 3 0 0 5
B 8 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 ÖZE 2021 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM ZORUNLU 3 0 0 4
G 4 ÖZE 2023 UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 ÖZE 2025 ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 3 0 0 3
G 6 ÖZE 2027 ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME ZORUNLU 2 0 0 2
G 7 ÖZE 2029 TÜRK İŞARET DİLİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 ÖZE 2000 DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ ZORUNLU 3 0 0 4
B 4 ÖZE 2026 ÖZEL EĞİTİMDE TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 ÖZE 2028 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 ÖZE 2030 BRAİLLE OKUMA-YAZMA ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 ÖZE 2032 ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM ZORUNLU 1 4 0 5
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 ÖZE 3035 ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
G 4 ÖZE 3037 ÖZEL EĞİTİMDE FEN VE SOSYAL BİLGİLERÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 3
G 5 ÖZE 3039 ÖZEL EĞİTİMDE MATEMATİK ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 3
G 6 ÖZE 3041 ÖZEL EĞİTİMDE SANATSAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 ÖZE 3043 ÖZEL EĞİTİMDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 ÖZE 3038 ÖZEL EĞİTİMDE SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
B 4 ÖZE 3040 ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 ÖZE 3042 ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 ÖZE 3044 ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 ÖZE 3046 ÖZEL EĞİTİMDE OKUL VE KURUM DENEYİMİ ZORUNLU 1 4 0 5
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 4029 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 2 ÖZE 4033 ÖZEL EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI ZORUNLU 1 2 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 16
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
B 2 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 4034 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 4 ÖZE 4034 ÖZEL EĞİTİM POLİTİKALARI VE YASAL DÜZENLEMELER ZORUNLU 2 0 0 2
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 12
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 20 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 21 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 22 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 23 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 24 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 25 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 26 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 27 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 28 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 29 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 ÖZE 5001 ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 ÖZE 5002 ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 ÖZE 5003 OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA DAVRANIŞ YÖNETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 ÖZE 5004 OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA TEMEL BECERİLERİN KAZANDIRILMASI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 ÖZE 5005 OKUMA GÜÇLÜĞÜ: TANILAMA VE MÜDAHALE SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 ÖZE 5006 YAZMA GÜÇLÜĞÜ: TANILAMA VE MÜDAHALE SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 ÖZE 5007 ÖZEL YETENEKTE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 ÖZE 5008 ÖZEL YETENEKTE SOSYAL, DUYGUSAL VE AKADEMİK REHBERLİK SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 ÖZE 5009 İŞİTME YETERSİZLİĞİ VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 ÖZE 5010 İŞİTME YETERSİZLİĞİNDE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 ÖZE 5011 GÖRME BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 ÖZE 5012 YÖNELİM VE BAĞIMSIZ HAREKET BECERİELRİNİN ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 ÖZE 5013 ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 54 ÖZE 5014 ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE YETİŞKİLİĞE GEÇİŞ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 55 ÖZE 5015 OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU İÇİN ALTERNATİF İLETİŞİM YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 56 ÖZE 5016 OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 57 ÖZE 5017 MATEMATİK GÜÇLÜĞÜ: TANILAMA VE MÜDAHALE SEÇMELİ 2 0 0 4
H 58 ÖZE 5018 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 59 ÖZE 5019 ÖZEL YETENEKTE TANILAMA MODELLERİ VE TESTLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 60 ÖZE 5020 ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 61 ÖZE 5021 İŞİTME YETERSİZLİĞİNDE ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 62 ÖZE 5022 İŞİTME YETERSİZLİĞİNDE DERS PLANI GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 63 ÖZE 5023 GÖRME YETERSİZLİĞİNDE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 64 ÖZE 5024 GÖRME YETERSİZLİĞİNDE ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 65 ÖZE 5025 ÇOKLU YETERSİZLİK VE EĞİTİMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 66 ÖZE 5026 İŞ VE MESLEK BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 67 ÖZE 5027 OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 68 ÖZE 5028 ORTA VE İLERİ DÜZEYDE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 69 ÖZE 5029 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE AKADEMİK OLMAYAN BECERİLERİN DESTEKLENMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 70 ÖZE 5030 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE ERKEN MÜDAHALE VE DEĞERLENDİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 71 ÖZE 5031 YARATICI DÜŞÜNME EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 72 ÖZE 5032 ÖZEL YETENEKTE DUYUŞSAL EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 73 ÖZE 5033 İŞİTME YETERSİZLİĞİNDE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 74 ÖZE 5034 KOKLEAR İMPLANT VE DİNLEME EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 75 ÖZE 5035 İLERİ SEVİYE BRAİLLE OKUMA YAZMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 76 ÖZE 5036 GÖRME YETERSİZLİĞİNDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 77 ÖZE 5037 ERGENLİK VE CİNSEL EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 78 ÖZE 5038 ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMA VE İŞBİRLİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 79 ÖZE 5039 YÜKSEK İŞLEVLİ OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 80 ÖZE 5040 YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 81 ÖZE 5041 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 82 ÖZE 5042 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 83 ÖZE 5043 ÖZEL YETENEKTE ÖĞRENME PROBLEMLERİ VE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 84 ÖZE 5044 ÖZEL YETENEK EĞİTİMİNE AİLE KATILIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 85 ÖZE 5045 İŞİTME YETERSİZLİĞİ EĞİTİMİNE AİLE KATILIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 86 ÖZE 5046 İLERİ SEVİYE TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 87 ÖZE 5047 GÖRME YETERSİZLİĞİ EĞİTİMİNE AİLE KATILIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 88 ÖZE 5048 GÖRME YETERSİZLİĞİ İÇİN YARDIMCI TEKNOLOJİLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 89 ÖZE 5049 ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE ÖĞRETİM UYARLAMALARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 90 ÖZE 5050 ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 91 ÖZE 5051 DOĞAL ÖĞRETİM SÜRECİ VE UYGULANMASI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 92 ÖZE 5052 OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMA VE İŞBİRLİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 93 ÖZE 5053 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 94 ÖZE 5054 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMA VE İŞBİRLİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 95 ÖZE 5055 ÖZEL YETENEKTE ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE TANILAMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 96 ÖZE 5056 ÖZEL YETENEKTE DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMA VE İŞBİRLİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 97 ÖZE 5057 İŞİTMENİN DOĞASI VE İŞİTMEYE YARDIMCI TEKNOLOJİLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 98 ÖZE 5058 İŞİTME YETERSİZLİĞİNDE DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMA VE İŞBİRLİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 99 ÖZE 5059 GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN YETİŞKİNLERİN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 100 ÖZE 5060 GÖRME YETERSİZLİĞİNDE DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMA VE İŞBİRLİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. S. Sunay YILDIRIM DOĞRU
E-posta: sunay. dogru@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 24 56
ERASMUS Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi A. Dolunay SARICA
ayse.sarica@deu.edu.tr
FARABİ Koordinatörü:Prof. Dr. S. Sunay YILDIRIM DOĞRU
E-posta: sunay. dogru@deu.edu.tr