DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; 1. Bilimsel bir araştırma yapmaya uygun bir problem üretebilmesi ve bu probleminin çözümüne yönelik uygun yöntemleri belirleyebilmesi,
2   2. Bilimsel araştırmada kullanılan yöntem ve teknikleri tespit edebilmesi,
3   3. Kendi belirlediği bir konuda, temel odakları, soruları, varsayımları saptayabilmesi,
4   4. İlgili literatürü inceleyerek bir araştırmayı formüle edebilmesi,
5   5. Bir araştırma konusunu; zaman, mekân ve bütçe gibi faktörleri de göz önünde bulundurarak projelendirebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ: Araştırma tasarımı ve projelendirilmenin bilgi üretmek bakımından önemi.
2 Bilgi üretme biçimleri, bilimsel bilgi üretme süreci ve bilimsellik, incelenen konu ve nesnelerin belirlenmesine göre araştırma dalları.
3 Metodoloji nedir Araştırma metodolojisinin (veri toplama yollarının) belirlenmesi nasıl yapılır
4 Problem üretme ve Araştırmanın Planlanması: Konunun belirlenmesi, yönlendirici/veri sağlayıcı çalışmaların incelenmesi ve literatür taraması.
5 Literatür İncelemesi: Araştırma ile bağlantılı kaynakların belirlenmesi, kaynakların araştırma nesnesi ile ilişkili bölümlerinin kullanılması, araştırmaya uygun biçimde yönlendirici ve veri sağlayıcı çalışmaların incelenmesi (kaynak eleştirisi).
6 Örnek Olay İncelemesi (Case Study) kavramı ve araştırmayı bir örnek olay çerçevesinde sınırlamak.
7 Kavram kavramı, kavramların netliği ve araştırmayı belirli bir kavram (ya da kavramlar) çerçevesinde şekillendirme. Örnek olay içerisindeki malumatların, kavram(lar)la ilişkilendirilmesi. (Örnek çalışmaların incelenmesiyle)
8 Ön araştırma: Araştırma problem(ler)i nin belirlenmesi ve araştırma nesnesinin incelenebilirliğinin sınanması (Örnekler çerçevesinde tartışma yoluyla).
9 Araştırma probleminin çözümünde olası yanıtların belirlenmesi ve araştırmanın öngördüğü sonuçlar (Öğrencilerin önceden belirledikleri araştırma problemlerine ilişkin varsayımlar çerçevesinde tartışma)
10 Araştırmada zaman, mekan ve bütçe sorunları: Zaman ve mekan bakımından örnek olayın (case) uygunluğu.
11 Projelendirme çalışmalarının tartışılması.
12 Projelendirme çalışmalarının tartışılması.
13 Projelendirme çalışmalarının tartışılması.
14 Projelerin değerlendirilmesi, araştırmaya elverişli projelerin saptanması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, ders anlatımı ve karşılıklı soru cevap yöntemlerinin yanı sıra öğrencilerin, bir önceki haftanın konusuna uygun olarak yaptıkları ödev/değerlendirme/araştırmalarının incelenmesi çerçevesinde yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.20 + ODV * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 61

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5