DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bağımsız düşünebilme ve bunu gösterebilme.
2   2. Antik Yunan Tarihine ilişkin literatürü ana hatlarıyla bilme.
3   3. Yunan Uygarlığını etkileyen önemli tarihi olayları (savaşları ve antlaşmaları) bilebilme.
4   4. Antik Yunan tarihindeki başlıca göç ve kolonizasyon hareketlerini kavrayabilme.
5   5. Antik Yunan tarihi boyunca görülen başlıca politik olayları ve oluşumları öğrenebilme.
6   6. Yaşanan siyasi ve sosyal gelişmeler karşısında sebep-sonuç ilişkilerini kurabilme bilgi ve becerilerine sahip olması hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi Yunan tarihinin kaynakları nelerdir Başlıca antik çağ yazarları ve eserleri. Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Yunan uygarlığının tarihi coğrafyası ve coğrafi sınırları.
3 Ege ve Dor Göçleri, Karanlık Çağlar. Okuma (O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş).
4 Batı Anadolu'daki Yunan kent devletleri ve bunların Phryg ve Lydia uygarlıkları ile olan ilişkileri.
5 Kolonizasyon dönemi, koloniler ve yeni toplum düzeni. Okuma (A.M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi).
6 Atina'daki reform hareketleri. Okuma (A.M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi).
7 Yunan-Pers savaşları, İonia ihtilali, Attika-Delos Deniz Birliği. Okuma (J.K. Williams, The Empire of the Ancient Greece; O. Tekin, Eski Yunan Tarihi, İletişim Yayınları).
8 Ara sınav
9 Peloponnesos Savaşı, İtalya ve Sicilya Seferleri, Satrap Ayaklanmaları. Okuma (A.M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi; O. Tekin, Eski Yunan Tarihi, İletişim Yayınları).
10 Makedon Egemenliği, Büyük İskender ve Seferleri. Okuma (O. Tekin, Eski Anadolu ve Trakya: Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar).
11 Büyük İskender İmparatorluğu'nun yapısı ve niteliği. Okuma (J.K. Williams, The Empire of the Ancient Greece; A.M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi.)
12 Büyük İskender sonrası, Diodokhlar dönemi. Okuma (P.J. Rhodes, A History of the Classical Greek Word).
13 Pergamon, Bithynia, Pontos, Kappadokia, Armenia, Kommagene krallıkları. Hellenistik krallıkların son bulması ve Roma'nın etkileri. Okuma (P.J. Rhodes, A History of the Classical Greek Word; O. Tekin, Eski Anadolu ve Trakya: Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar)
14 Final Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 12 3 36
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6