DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Destinasyon paket ürün bileşenlerini sınıflandırarak destinasyon sistemi içerisindeki ilişkilerini açıklayabilecek
2   Destinasyon yönetimi ve pazarlamasının kapsamını ve çerçevesini tanımlayarak turizm ve diğer sektörlerdeki benzer uygulamalar arasındaki farklılıkları tespit edebilecek
3   Turizm planlaması sırasında karşılaşılabilecek sorunları analiz ederek, muhtemel çözüm önerilerinde bulunabilecek
4   Mevcut turizm pazarlama stratejilerini değerlendirerek turistik destinasyonlar için pazarlama stratejik planları hazırlayabilecek duruma gelecek
5   Turistik destinasyonlarda ziyaretçi özelliklerini inceleyerek, ziyaretçi istek, ihtiyaç ve beklentilerine uygun pazarlama stratejileri belirleyebilecek
6   Planlama süreci aşamalarını destinasyon pazarlamasına uyarlayarak turizmin etkilerini gözönünde bulunduran stratejiler geliştirebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Turistik Ürün Paketi: Destinasyon
2 Destinasyon Pazarlama Kuruluşları ve Diğer İlgili Aktörler
3 Turistik Destinasyonlarda Stratejik Pazarlama
4 Turistik Destinasyon Pazarlamasının Yönetimi
5 Destinasyon Pazarlamasında Markalaşma ve İmaj
6 Turistik Destinasyon Müşterileri: Ziyaretçiler
7 Sunumlar: Grup 1 ve 2
8 Sunumlar: Grup 3 ve 4
9 Sunumlar: Grup 5 ve 6
10 Sunumlar: Grup 7 ve 8
11 Sunumlar:Grup 9 ve 10
12 Sunumlar: Grup 11 ve 12

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Dönem başında verilecek ilk altı ders, öğrencilere destinasyon yönetimi ve pazarlaması konusunda temel öğeleri sunacaktır. Bu dersler sırasında, destinasyon pazarlama süreci ve stratejik pazarlama planlarının içeriği hakkında bilgi verilecektir.
2. Sunumlar: Öğrenciler, ilk altı dersi rehber olarak kullanarak, takımlar halinde belirli bir destinasyon için stratejik pazarlama planı hazırlayacaklardır. Sunum yapılacak destinasyon dönem başında belirlenecek, her bir takım seçtiği destinasyona saha gezileri düzenleyerek veri toplamaya başlayacaktır. Pazarlama planları hem yazılı rapor şeklinde teslim edilecek, hem de son 6 derste her bir takım sunum gerçekleştirecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 SUN SUNUM
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.80 + SUN * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Sunumlar
Takım çalışmasının raporları yazılı olarak teslim edilecek ve aynı zamanda sınıfta sunulacaktır. Stratejik pazarlama planlarının seçilen destinasyona göre hazırlanacak içeriği, veri toplama teknikleri ve takım çalışması değerlendirmede esas alınacaktır

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 3 18
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 2 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama 0 0 0
Sunum Hazırlama 1 24 24
Diğer 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Grup Ödevi Hazırlama 1 40 40
Proje Ödevi 1 1,5 2
Vize Sınavı 0 0 0
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6