DERS ADI

: Turizm ve Medya

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 5090 Turizm ve Medya SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YEŞİM KOBA

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İlan edilecektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Turizm sektöründe medyanın yeri ve önemi Medya türlerini sınıflandırabilecektir. Turizm sektöründe medya ile ilişkilerin önemini açıklar. Bireylerarası iletişimi tanımlar. Kitle iletişimi kavramını ve kuramlarını açıklar. Bu kavramların benzerlik ve farklılıklarını örneklerle karşılaştırabilir.
2   Turizm konusunda medyadaki örnek olayları yorumlar. Medya ile ilişkilerinin nasıl olması gerektiğini ve bu ilişkileri nasıl geliştirebileceğini açıklar. Turizm ve reklamlar arasındaki ilişkiyi açıklar. Turizm ve filmler arasındaki ilişkiyi tartışır. Basılı, görsel ve yazılı medyaların turizm amaçlı kullanımlarını karşılaştırabilir.
3   Yeni medyanın turizm sektörüne olan etkilerini açıklar. Sosyal medya kavramını tanımlar. Turizm sektöründe kullanılan sosyal medya platformlarını listeler. Turizm sektöründe sosyal medyanın yaratıcı ve güçlü yönlerini açıklar ve kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Turizm Sektöründe Medyanın Yeri ve Önemi
2 Turizm ve Medya İlgili Temel Kavramlar
3 Kitle İletişim Tarihi ve Kuramları - I
4 Kitle İletişim Tarihi ve Kuramları - II
5 Basılı Medya ve Turizm
6 Görsel Medya ve Turizm
7 Sosyal Medya ve Turizm
8 Filmler ve Turizm
9 Filmler ve Turizm
10 Mobil Turizm ve Medya
11 Turizm Konusunda Medyadaki Örnek Olayların Değerlendirilmesi ve Sunumu
12 Turizm Konusunda Medyadaki Örnek Olayların Değerlendirilmesi ve Sunumu
13 Turizm Konusunda Medyadaki Örnek Olayların Değerlendirilmesi ve Sunumu
14 Turizm Konusunda Medyadaki Örnek Olayların Değerlendirilmesi ve Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

MORGAN, N., PRITCHARD, A. (2000), Advertising in Tourism and Leisure, Butterworth-Heinemann, Oxford.
MORGAN, N., PRITCHARD, A., PRIDE, R. (2002), Meeting the Destination Branding Challenge , Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition (Ed. M. Nigel, A. Pritchard, R. Pride), Butterworth-Heinemann, Oxford.
RICHARDSON, J., COHEN, J. (1993), State Slogans: The Case of the Missing USP , Journal of Travel &Tourism; Marketing, 2 (2/3), 91-109.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem
Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Öğretim Yeterlilikleri
Toplumsal duyarlılık, Zamanı etkili kullanma
Bilgiyi yönetme, Uluslararası projelerde çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Yeşim KOBA yesim.cosar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 3 27
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Sunum Hazırlama 5 2 10
Ödev Hazırlama 5 4 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12545534524
ÖK.23545534524
ÖK.33545534524