DERS ADI

: Hemşirelik Esasları Uygulaması II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEH 5008 Hemşirelik Esasları Uygulaması II SEÇMELİ 0 8 0 5

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜLŞAH GÜROL ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste, öğrencinin klinik deneyimini artırmak amacıyla bakım gereksimi olan bireye hemşirelik süreci sistemini kullanarak bütüncül hasta bakımı vermesi ve hemşirelik girişimlerine ilişkin bilgi ve deneyim kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Hemşirelik Esasları dersi ile ilgili temel konuları klinik alanda uygulayabilme becerisi kazanma,
2   2. Holistik bakım, kanıta dayalı bakım ve transkültürel hemşireliğin önemini kavrama,
3   3. Primer hemşirelik bakımı verme becerisini geliştirme,
4   4. Hemşirelik bakımı sırasında hemşirenin yasal ve etik sorumluluk, yükümlülüklerini tanımlama,
5   5. Hemşirelik Modeli doğrultusunda bireyi değerlendirme,
6   6. Hemşirelik bakımında yeni yöntem/teknikleri kullanma,
7   7. NANDA Hemşirelik Tanılarını klinik ortamda kullanma,
8   8. Hemşirelik süreci sistemini kullanarak primer hemşirelik bakımı verebilme,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dahili Birimler Klinik Uygulaması
2 Dahili Birimler Klinik Uygulaması
3 Dahili Birimler Klinik Uygulaması
4 Dahili Birimler Klinik Uygulaması
5 Dahili Birimler Klinik Uygulaması
6 Cerrahi Birimler Klinik Uygulaması
7 Cerrahi Birimler Klinik Uygulaması
8 Cerrahi Birimler Klinik Uygulaması
9 Cerrahi Birimler Klinik Uygulaması
10 Cerrahi Birimler Klinik Uygulaması
11 Yoğun Bakım Birimleri Klinik Uygulaması
12 Yoğun Bakım Birimleri Klinik Uygulaması
13 Yoğun Bakım Birimleri Klinik Uygulaması
14 Yoğun Bakım Birimleri Klinik Uygulaması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ackley BJ, Ladwig GB. Nursing Diagnosis Handbook: A Guide to Planning Care: Mosby, 7 edition, 2005.
2. Babadağ K, Atabek Aştı T. (Ed) Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2008.
3. Berman A, Snyder S, Kozier B et al. Kozier & Erb s Fundamentals of Nursing. Concepts, Process and Practice, 8th ed., St. Louis, 2008.
4. Carpenito-Moyet LJ Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005.
5. Craven RF, Hırnle CJ. Fundamentals of Nursing Human Health and Function. 3rd Ed., Lippincott Co., Philadelphia, 2000.
6. Gulanic M, Kloop A, Galanes S, Gradishar D, Puzas MK. Nursing Care Plans. 4th. Ed. Mosby-Year Book Inc., St. Louis, 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, problem çözme, vaka analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard.Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
e-mail: gulsah.arslan@deu.edu.tr
tel: 0-232-412 47 72
Yard.Doç.Dr. Dilek Özden
e-mail: dozden2002@yahoo.com
tel: 0-232-412 47 78

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Clinical Practice 14 8 112
Preparing assignments 2 5 10
Preparing presentations 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555
ÖK.2555555
ÖK.35555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555
ÖK.6555555
ÖK.755555555
ÖK.8555