DERS ADI

: Hemşirelik Eğitiminde Similasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEH 5013 Hemşirelik Eğitiminde Similasyon SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜLŞAH GÜROL ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, hemşirelik alanındaki eğitim ve değerlendirmenin özel ve özgün gereksinimlerini karşılayabilecek bir bilimsel alan olarak her geçen gün daha çok kabul gören simülasyona dayalı uygulamaların sağlam temeller üzerinde yükselmesi için büyük öneme sahiptir.
Bu derste öğrenci, simülasyon tekniklerinin donanım, yazılım ve eğitim bağlamında özelliklerini tanımlayabilecek, hasta güvenliğini öncelikleyen mesleki ya da mesleklerarası eğitim programlarını farklı simülasyon tekniklerini kullanarak geliştirebilecek, bu alanda etik ilkeler çerçevesinde psikomotor beceri gelişim teori ve modellerini etik ilkeleri ve bakım yapma bilgi ve becerisini kazanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Simülasyon kavramlarını tanımlayabilme
2   2. Simülasyona dayalı eğitimlere temel oluşturan kuram ve yaklaşımları bilme
3   3. Simülasyon yöntemlerini değerlendirebilme
4   4. Simülasyonun aşamalarını açıklayabilme
5   5. Hemşirelikte simülasyon uygulayabilme
6   6. Simülasyona dayalı eğitimi destekleyen öğrenme teorilerini açıklayabilme
7   7. Simülasyon uygulaması ve raporlamasında uyması gereken etik kuralları kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Simülasyonun tarihçesi, simülasyon kavramları Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
2 Simülasyona dayalı eğitimlere temel oluşturan kuram ve yaklaşımlar Doç.Dr. Dilek Özden
3 Standart hasta, Bilgisayarlı ve web tabanlı simülatörler Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
4 Manken tabanlı simülatörler, Sanal gerçeklik, haptik simülatörler ve sanal çevre Doç.Dr. Dilek Özden
5 Simülasyona hazırlık Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
6 Çözümleme kavramı ve teorik temelleri Çözümleme modelleri İyi çözümleme uygulamaları Doç.Dr. Dilek Özden
7 Yansıtma Geribildirim Çözümleme ortamının oluşturulması Çözümleme zamanın ayarlanması Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
8 Çözümlemede eğiticinin ve öğrencinin rolü Doç.Dr. Dilek Özden
9 Simülasyon yöntemiyle değerlendirme Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
10 Simülasyonda risk yönetimi, hasta güvenliği Doç.Dr. Dilek Özden
11 Senaryo geliştirme Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
12 Simülasyon uygulamalarında kullanılan araştırma yöntemleri Doç.Dr. Dilek Özden
13 Temel etik ilkeler bağlamında simülasyon uygulamaları Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
14 Simülasyona dayalı araştırmaların faydalarının etik açıdan değerlendirilmesi Doç.Dr. Dilek Özden
15 ÖDEV SUNUMLARI Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Adam I. Levine, Samuel DeMaria Jr., Andrew D. Schwartz, Alan J. Sim (Eds.). The Comprehensive Textbook of Healthcare Simulation. New York: Springer Science+Business Media, 2013.
2. Harry Owen. Simulation in Healthcare Education. Switzerland: Springer International Publishing, 2016.
3. Beth Ulrich, Beth Mancini. Mastering Simulation A Handbook for Success. USA: Sigma Theta Tau International, 2014.
4. Grant, V. J., & Cheng, A. (Eds.). (2016). Comprehensive healthcare simulation: pediatrics. Switzerland: Springer.
5. Forrest, K., McKimm, J., & Edgar, S. (2013). Essential simulation in clinical education. John Wiley & Sons.
6. Nestel, D., Jolly, B., Kelly, M., & Watson, M. (Eds.). (2017). Healthcare Simulation Education: Evidence, Theory and Practice. John Wiley & Sons.
7. Ulrich, B., & Mancini, M. E. B. (2013). Mastering Simulation, 2014 AJN Award Recipient: A Handbook for Success. Sigma Theta Tau.
8. Levine, A. I., DeMaria Jr, S., Schwartz, A. D., & Sim, A. J. (Eds.). (2013). The comprehensive textbook of healthcare simulation. Springer Science & Business Media.
9. Sokolowski JA, Banks CM (Editors). Modeling and Simulation in the Medical and Health Sciences. Wiley; 2011.
10. Ulrich B, Mancini ME (Editors). Mastering Simulation: A Handbook for Success. Sigma Theta Tau International; 2014. University Press; 2016.
11. Nestel D. Kelly M, Jolly B, Watson M (Editors). Healthcare Simulation Education: Evidence, Theory and Practice. Wiley Blackwell; 2018.
12. Kohn LT, Corrigan JM, Donaldson MS. To Err Is Human:: Building a Safer Health System: National Academies Press; 2000.
13. Morison S, Boohan M, Jenkins J, Moutray M. Facilitating undergraduate interprofessional learning in healthcare: comparing classroom and clinical learning for nursing and medical students. Learning in Health and Social Care. 2003;2(2):92-104.
14. Aston SJ, Rheault W, Arenson C, Tappert SK, Stoecker J, Orzoff J, et al. Interprofessional education: A review and analysis of programs from three academic health centers. Academic Medicine. 2012;87(7):949-55.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri:
Sunum, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde ödevin %30 u ve laboratuvar çalışmasının %20 si ile, final notunun %50 si ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %30 Ödev + %20 Laboratuvar + %50 final notu

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
02324124772
gulsah.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Laboratuvar 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Lab Sınavına Hazırlık 13 1 13
Ödev Hazırlama 1 14 14
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
Uygulama sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555
ÖK.25555555555
ÖK.355555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.655555555
ÖK.75555