DERECE PROGRAMLARI

: Müzik Yüksek Lisans

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Ülkemizin koşullarına göre Konservatuvar, "Yetenekli çocuklarımızı ve gençlerimizi özel yetenek sınavı ile seçerek, müzik ve sahne sanatları alanlarında onlara evrensel bir sanat eğitimi veren, sanat kurumlarımıza yorumcu, uygulayıcı, yaratıcı ve araştırıcı sanatçılar yetiştiren yüksek dereceli meslek okulu" olarak tanımlanmaktadır.
"Konservatuvar, 1954 yılı başında ''İzmir Müzik Okulu'' ismi altında açıldı.
İzmir Müzik Okulu nda eğitim, ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik Piyano, Keman ve Ses Eğitimi kurslarından oluşuyordu. Solfej ve Uyum Bilgisi (Armoni) dersleri de okutulmaktaydı.
1958 yılında "Müzik Okuluna "Konservatuvar" statüsü verilmesi kararlaştırıldı. 1958-59 ders yılı başında yapılan sınavla okula beş öğrenci alındı ve 26 Aralık 1958 de düzenlenen küçük bir törenle "İzmir Devlet Konservatuvarı" resmen açıldı.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim Genel Müdürlüğü nün 08.10.2010 tarih ve 18447 sayılı yazısına istinaden Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Bale İlköğretim Okulu ile Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Sahne Sanatları Lisesi açılmıştır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, elli yılı aşkın bir süredir yüzlerce sanatçı yetiştirmiştir. Bu sanatçılar Dünyanın çeşitli sanat merkezlerinde, orkestra ve operalarında konservatuvar ve müzik yüksekokullarında görev yapmakta, ülkemizi üstün başarı ile temsil etmektedirler. Ülkemize daha fazla sayıda nitelikli sanatçı kazandırmak, konservatuvarın önde gelen amacıdır. Üniversitemizin sosyal bilimlerine bağlı olarak başlayan lisansüstü eğitimi 2002 yılından bu yana Güzel Sanatlar enstitüne bağlı olarak devam etmektedir.

Kazanılan Derece

Müzik Yüksek Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

İkinci Düzey ( Yüksek Lisans Derecesi )

Kabul ve Kayıt Koşulları

Aynı veya ilgili disiplinlerde Lisans Derecesi, Not Döküm Belgesi (Transkript) ile lisans derecesinde kazanılan genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Konservatuvar programları ile Güzel Sanatlar Fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki Anasanat/ Anabilim/ Sanat ve Bilim Dallarına öğrenci kabulünde yüksek lisans programlarına başvurularda ALES şartı aranmaz. Kesin kabul, ilgili akademik birim komisyonunun değerlendirmesine bağlıdır. Uluslararası öğrencilerin kabul koşulları Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylül Üniversitesi nde aynı lisansüstü programına kayıt olduktan sonra hangi derslerin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, kayıt danışmanın önerisi, anasanat/ anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

2 yıl, 1 yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 15 hafta, 120 AKTS.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

AMAÇ
Müzik Bölümü Lisansüstü Programları: Üfleme ve Vurma Çalgılar (Flüt, Trombon ve Korno), Piyano (Piyano), Yaylı Çalgılar (Keman ve Viyolonsel), Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Ana Sanat Dallarını kapsar.
İlgili Anasanat Dalını kapsayan yüksek lisans ve sanatta yeterlik programları ulusal ve uluslararası platformlarda gelişimi sürekli kılmak amacıyla tez, konser, ara sınav ve final sınavları gibi akademik ve sanatsal faaliyetlerin yapılmasını amaçlar.
Müzik anasanat dalı öğrencisine 1. ve 2. yarıyıl eğitim programında çalgısına ait ileri düzeydeki repertuvarın stilistik ve estetik kavrayışı, nitelikli yorumlama yetisi, Akademik kariyer planlaması ve Akademisyen olma amaçlı yapılan performansa dayalı eğitim hedefi amaçlar.
3. yarıyılda tez aşamasına geçilerek akademisyen yetiştirmek adına olarak halka açık bir resital programı belirlenir. Bitirme resitalinde çalınacak eserler ilgili sanat dalının müfredat programlarında mevcut olup, çalgı öğretim elemanı ve danışmanın önerisi ile kararlaştırılır. Resital tez konusuyla ilintili olabilir. Öğrenci, ders aşamasında alınması zorunlu olan anadal çalgı dışında öğretim planlarında belirtilen seçmeli dersler arasından ders seçimi yapar.

Temel Program Kazanımları

1   Alanındaki bilgi ve becerileri ile geliştirilen çalışmalarda kuram ve uygulama ilişkisini analiz edebilme
2   Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri ekip çalışması içinde paylaşabilme, uygulayabilme
3   Alanına ilişkin edinimleri uygulama yöntemi ile topluma aktarabilme
4   Alanına ilişkin çalışmaların amacını, yöntemini, topluma yönelik etkilerinin bilincinde olarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilme
5   Alanı ile ilgili en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme
6   Müzik alanında yaygın olarak benimsenmiş bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olabilme ve etkin kullanabilme
7   Orkestra, Oda Orkestrası ve Oda müziği grupları için yazılmış müzik eserlerini seslendirme, üretme veya yönetme becerisine sahip olabilme
8   Müzik dönemlerine ilişkin temel stilleri birbirinden ayırt ederek eserler üzerinde tanımlayabilme ve yorumlayabilme
9   Bir müzik eserini armonik ve biçimsel yönden analiz edebilme
10   Bilimsel alanda yeni yönelimlere açık, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemiş, sanatsal çalışmaların toplumsal ve kültürel etkilerinin bilincinde olarak bilimsel ilerlemeye ulusal ve uluslar arası düzeyde katkıda bulunabilme
11   Alanı ile ilgili güncel literatürü, yeni gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme.
12   Çalıştığı sanatsal alandaki bilgi, görgü ve deneyimleri etik ve çalışma disiplini içerisinde aktarabilme.
13   Bilimsel araştırma sonuçlarının yazılı ( makale tez bildiri vb ) ve sözlü ( seminer, kongre, sempozyum vb ) sunumuna ilişkin yöntem ve metodolojik ilişkileri kavrayabilme.
14   Lisans yeterliklerine dayalı olarak müzik alanında sahip olduğu bilgi beceri ve yetkinlikleri geliştirip derinleştirebilme.

Mezunların İstihdam Profilleri

Bu derece sahne ve müzik performası alanlarında ( opera,senfoni orkestraları vb.) meslek icra etmek ve akademik alanda çalışmak için uzmanlık sağlar.
a) Üniversiteler (alana göre Öğretim elemanı görevleri.)
b) Devlet, Belediye ve Özel Sektör tarafından desteklenen Senfoni ve Opera Orkestraları;
- Orkestra sanatçılığı
- Orkestra şefliği
- Çalgı onarım ve yapım

Üst Derece Programlarına Geçiş

Üçüncü düzey programlara başvurabilir.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Dersler, sanat eğitimi alanında yapılan lisansüstü eğitimin gereği olarak, yazılı sınav ve rapor sunumu gibi yöntemlere ek olarak sanat ve/ veya tasarım eseri ve/ veya projesi ile performans çalışmaları gibi değerlendirme yöntemleriyle tamamlanabilmektedir. Sınavlar, ölçme ve değerlendirmeler ile bunların notlandırılması her ders için farklılık gösterebilmektedir. Bu konuda detaylı bilgi öğretim planı içinde yer alan dersler bölümünde yer almaktadır. Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, seminer sunumları, sanat ve tasarım projesi ve performans çalışmaları gibi değerlendirme yöntemleriyle öğrencinin yarıyıl içindeki çalışma performansı da değerlendirmede kullanılabilir. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için aldığı notun 100 üzerinden en az 75 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu zorunlu dersleri tekrar almak zorundadır. Seçmeli derslerde başarısız olursa web kayıt danışmanının onayıyla o dersin yerine başka seçmeli ders alabilir. Seminer dersi, uzmanlık alanı ve tez çalışmasının yerel kredi sistemine göre kredisi olmayıp başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Sınavlar ve geçme notları ile ilgili olarak Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Güzel Sanatlar Enstitüsü Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları uygulanmaktadır. Ders değerlendirme kriterleri, o dersi veren öğretim üyesi (üyeleri) tarafından tanımlanır ve bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda verilir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 GSE 5011 BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 25
TOPLAM:   30
 
1 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MAS 5095 KORREPETİSYON I SEÇMELİ 1 2 0 6
G 2 MAS 5269 MODERNİZM-POSTMODERNİZM BAĞLAMINDA MÜZİK VE OPERA SANATININ İNCELENMESİ I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 3 MAS 5105 ANADAL ÇALGI I (KEMAN) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 4 MAS 5109 ANADAL ÇALGI I (VİYOLA) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 5 MAS 5113 ANADAL ÇALGI I (VİYOLONSEL) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 6 MAS 5119 ANADAL KOMPOZİSYON I SEÇMELİ 2 2 0 12
G 7 MAS 5127 ANADAL ÇALGI I (KONTRBAS) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 8 MAS 5129 ANADAL ÇALGI I (OBUA) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 9 MAS 5131 ANADAL ÇALGI I (KLARİNET) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 10 MAS 5137 ANADAL ÇALGI I (FLÜT) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 11 MAS 5141 ANADAL ORKESTRA ŞEFLİĞİ I SEÇMELİ 2 2 0 12
G 12 MAS 5143 ANADAL ÇALGI I (FAGOT) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 13 MAS 5145 ANADAL BİR.ÇALMA TEK. I (ŞAN EŞLİĞİ) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 14 MAS 5153 ANADAL ÇALGI I (TROMPET) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 15 MAS 5155 ANADAL ÇALGI I (TROMBON) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 16 MAS 5157 ANADAL ÇALGI I (KORNO) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 17 MAS 5159 ANADAL ÇALGI I (VURMA ÇALGILAR) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 18 MAS 5183 YENİ MÜZİK REPERTUVARI I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 19 MAS 5231 20.YY.MÜZİK AKIMLARI I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 20 MAS 5233 Orkestra Tarihi ve Repertuvarı I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 21 MAS 5235 20.YY.KOMPOZİSYON TEKNİKLERİ I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 22 MAS 5237 PİYANO REPERTUVARI I SEÇMELİ 2 2 0 6
G 23 MAS 5239 KLASİK DÖNEM PİYANO SONATLARI ÇÖZÜMLEMELERİ I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 24 MAS 5241 MODERN CAZ ARMONİSİ I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 25 MAS 5243 19. ve 20. Yüzyılda Müziğin Diğer Sanatlarla Etkileşimi I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 26 MAS 5247 ÜFLEME VE VURMA ÇALGILAR REPERTUVARI I SEÇMELİ 2 2 0 6
G 27 MAS 5249 YAYLI ÇALGILAR TARİHİ VE REPERTUVARI I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 28 MAS 5251 YAYLI ÇALGILARIN YAPISAL GELİŞİMİ I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 29 MAS 5253 PİYANOLU ODA MÜZİĞİ REPERTUVARI I SEÇMELİ 2 2 0 6
G 30 MAS 5255 MÜZİK EĞİTİMİNDE ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 31 MAS 5257 KÜLTÜREL ORGANOLOJİ (ÇALGI BİLİMİ) I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 32 MAS 5259 SENFONİ ANALİZİ I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 33 MAS 5261 TEORİ/SOLFEJ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 34 MAS 5263 UYGULAMALI ORKESTRA SOLOLARI SEÇMELİ 2 2 0 6
G 35 MAS 5265 20.YÜZYIL MÜZİK VE OPERA SANATINDA GÖSTERGEBİLİMSEL YAKLAŞIMLAR I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 36 MAS 5267 ANADAL ÇALGI I (TUBA) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 37 MAS 5103 ANADAL ÇALGI I (PİYANO) SEÇMELİ 2 2 0 12
 
2 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MAS 5096 SEMİNER ZORUNLU 0 2 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 27
TOPLAM:   30
 
2 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MAS 5260 UYGULAMALI ORKESTRA SOLOLARI II SEÇMELİ 2 2 0 5
B 2 MAS 5274 MODERNİZM-POSTMODERNİZİM BAĞLAMINDA MÜZİK VE OPERA SANATININ İNCELENMESİ II SEÇMELİ 3 0 0 6
B 3 MAS 5110 ANADAL ÇALGI II (VİYOLA) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 4 MAS 5118 ANADAL KOMPOZİSYON II SEÇMELİ 2 2 0 12
B 5 MAS 5126 ANADAL ÇALGI II (VİYOLONSEL) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 6 MAS 5128 ANADAL ÇALGI II (KONTRBAS) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 7 MAS 5130 ANADAL ÇALGI II (OBUA) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 8 MAS 5132 ANADAL ÇALGI II (KLARİNET) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 9 MAS 5140 ANADAL ORKESTRA ŞEFLİĞİ II SEÇMELİ 2 2 0 12
B 10 MAS 5158 ANADAL ÇALGI II (FAGOT) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 11 MAS 5144 ANADAL ÇALGI II (FLÜT) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 12 MAS 5146 ANADAL BİR. ÇALMA TEK. II (ŞAN EŞLİĞİ) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 13 MAS 5160 ANADAL ÇALGI II (TROMPET) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 14 MAS 5162 ANADAL ÇALGI II (TROMBON) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 15 MAS 5166 ANADAL ÇALGI II (VURMA ÇALGILAR) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 16 MAS 5164 ANADAL ÇALGI II (KORNO) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 17 MAS 5232 20.YY.MÜZİK AKIMLARI II SEÇMELİ 3 0 0 6
B 18 MAS 5236 20.YY.Kompozisyon Teknikleri II SEÇMELİ 3 0 0 6
B 19 MAS 5234 Orkestra Tarihi ve Repertuvarı II SEÇMELİ 3 0 0 6
B 20 MAS 5238 KORREPETİSYON II SEÇMELİ 1 2 0 5
B 21 MAS 5240 PİYANO REPERTUVARI II SEÇMELİ 2 2 0 5
B 22 MAS 5242 KLASİK DÖNEM PİYANO SONATLARI ÇÖZÜMLEMELERİ II SEÇMELİ 3 0 0 5
B 23 MAS 5244 MODERN CAZ ARMONİSİ II SEÇMELİ 3 0 0 5
B 24 MAS 5246 YENİ MÜZİK REPERTUVARI II SEÇMELİ 3 0 0 5
B 25 MAS 5248 19. VE 20. YÜZYILDA MÜZİĞİN DİĞER SANATLARLA ETKİLEŞİMİ II SEÇMELİ 3 0 0 6
B 26 MAS 5252 ÜFLEME VE VURMA ÇALGILAR REPERTUVARI II SEÇMELİ 2 2 0 5
B 27 MAS 5254 YAYLI ÇALGILAR TARİHİ VE REPERTUVARI II SEÇMELİ 3 0 0 5
B 28 MAS 5256 YAYLI ÇALGILARIN YAPISAL GELİŞİMİ II SEÇMELİ 3 0 0 5
B 29 MAS 5258 PİYANOLU ODA MÜZİĞİ REPERTUVARI II SEÇMELİ 2 2 0 5
B 30 MAS 5262 MÜZİK EĞİTİMİNDE ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ II SEÇMELİ 3 0 0 5
B 31 MAS 5264 KÜLTÜREL ORGANOLOJİ (ÇALGI BİLİMİ) II SEÇMELİ 3 0 0 5
B 32 MAS 5266 SENFONİ ANALİZİ II SEÇMELİ 3 0 0 5
B 33 MAS 5268 TEORİ/SOLFEJ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II SEÇMELİ 3 0 0 5
B 34 MAS 5270 20.YÜZYIL MÜZİK VE OPERA SANATINDA GÖSTERGEBİLİMSEL YAKLAŞIMLAR II SEÇMELİ 3 0 0 5
B 35 MAS 5272 ANADAL ÇALGI II (TUBA) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 36 MAS 5100 ANADAL ÇALGI II (PİYANO) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 37 MAS 5108 ANADAL ÇALGI II (KEMAN) SEÇMELİ 2 2 0 12
 
3.Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MAS 5800 UZMANLIK ALANI ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MAS 5900 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 27
TOPLAM:   30
 
4.Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MAS 5800 UZMANLIK ALANI ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MAS 5900 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 27
TOPLAM:   30
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme


Dersler, sanat eğitimi alanında yapılan lisansüstü eğitimin gereği olarak, yazılı sınav ve rapor sunumu gibi yöntemlere ek olarak sanat ve/ veya tasarım eseri ve/ veya projesi ile performans çalışmaları gibi değerlendirme yöntemleriyle tamamlanabilmektedir. Sınavlar, ölçme ve değerlendirmeler ile bunların notlandırılması her ders için farklılık gösterebilmektedir. Bu konuda detaylı bilgi öğretim planı içinde yer alan dersler bölümünde yer almaktadır. Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, seminer sunumları, sanat ve tasarım projesi ve performans çalışmaları gibi değerlendirme yöntemleriyle öğrencinin yarıyıl içindeki çalışma performansı da değerlendirmede kullanılabilir. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için aldığı notun 100 üzerinden en az 75 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu zorunlu dersleri tekrar almak zorundadır. Seçmeli derslerde başarısız olursa web kayıt danışmanının onayıyla o dersin yerine başka seçmeli ders alabilir. Seminer dersi, uzmanlık alanı ve tez çalışmasının yerel kredi sistemine göre kredisi olmayıp başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.
Sınavlar ve geçme notları ile ilgili olarak Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Güzel Sanatlar Enstitüsü Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları uygulanmaktadır. Ders değerlendirme kriterleri, o dersi veren öğretim üyesi (üyeleri) tarafından tanımlanır ve bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda verilir.

Mezuniyet Koşulları

Öğrenciler, bütün öğrenimleri boyunca, enstitüdeki ilgili yönetmelik, uygulama esasları ve diğer düzenleyici hüküm ve ilkeleri bilmekle, bunları öğrenmek için kendilerinden beklenen ilgi ve özeni göstermekle, öğretim, ders ve sınav programlarına, başarı durum çizelgelerine ve diğer hususlara ilişkin olarak enstitü yönetimi tarafından yapılan ve enstitü web sayfasında yer alan duyuruları izlemekle yükümlüdürler.

1-Öğrencinin, Yüksek lisans programında ders aşamasını tamamlayabilmesi için; en az 7 adet ders, en az 21 yerel kredi, 1 seminer dersi, en az 60 AKTS tamamlaması gerekir.
2- Derslerin yerel kredisi toplamda 21 krediden az olamaz.
3- Uzmanlık alanı, seminer ve tez çalışması AKTS hesaplamalarına dâhil olup yerel krediye sayılmaz.
4- Dersler, toplamda her yarıyıl en az 30 AKTS olacak şekilde planlanır.
5- Mezuniyet için en az 7 adet ders, en az 21 yerel kredi ve en az 120 AKTS gerekir.
Ders aşamasını, dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde yükseköğretim kurumunun öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.

Öğrencinin tezli yüksek lisans programından mezun olabilmesi için yüksek lisans öğrenimini tamamlayana kadar tezi ile ilgili en az bir (1) adet bilimsel makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması veya tezi ile ilgili çalışmaları hakkında ulusal/uluslararası hakemli bilimsel etkinliklere en az bir (1) kere yayımlanmış tam metin bildiri ile katılmış olması veya lisansüstü eğitim öğretim yönetmeliğine uygun en az bir (1) adet sanat uygulaması/tasarım yapmış olması veya Üniversitenin başvuru sahibi olduğu ulusal/uluslararası patent/faydalı model başvurusunun bulunması mezuniyet şartı olarak aranır. Yüksek Lisans bilimsel yayınlarında öğrencinin mensup olduğu kurum Dokuz Eylül Üniversitesi (GSE) olarak gösterilmeli ve ilk iki isim arasında öğrenci yer almalıdır. (Yayınlar konusunda DEÜ Öğretim Üyeliği Kadrolarına Yükseltme Atama İlkeleri ve Uygulama Esaslarında belirtilen yayın tanımları kullanılır.)

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam gün

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anasanat Dalı Başkanı
PROF. TALİA ÖZLEM BALTACILAR BAYOĞLU
Tel: (232) 412 9401
E-posta: taliabaltacilar@gmail.com

Erasmus Koordinatörü
PROF. LİNET ŞAUL
E-posta:llinetsaul@gmail.com

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ
DEÜ TINAZTEPE YERLEŞKESİ
ADATEPE MAH. DOĞUŞ CAD. NO:209
35390 BUCA- İZMİR