Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Dramatik Yazarlık-Dramaturji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR HÜLYA NUTKU |
Dersi Alan Birimler |
Dramatik Yazarlık-Dramaturji |
Dersin Amacı |
Yazarlık eğitiminde yazarlığın yaratıcı yanlarının arasında (oyun yazarlığı- Televizyon dizi yazarlığı- sinema senaryo yazarlığı ve radyo oyun yazarlığı) reklam metin yazarlığı da gelecekte yazar adayları açısından bir iş kolu olarak günümüzde ajanslarda yürütülmektedir. Özellikle reklam kampanyalarında (dergi-gazete gibi basılı medyadan çok) televizyon reklamları en geniş bölümü içermektedir. Bu nedenle yazılı malzemenin görsellikle bütünleşmesi gereğinden yola çıkarak metnin adeta tiyatral bir metin gibi tasarlanması gerekmektedir. Dersin amacı reklamı oluşturan görsel ve yazılı bilinci oluşturmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1-Reklamcılık ,Cep üniversitesi yay.İst.1999 2- Bu Reklam Sizin için Mr.Smith 3- Reklamın İyisi Kötüsü Olmaz 4- Ali Atı Bir in kitapları 5- Media Cat yayınlarının reklam konusundaki yayınları okutulacaktır. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Kuramsal ve daha çok gösterim terimleri sözlüğü kanalıyla edindiği kuramsal bilgiyi uygulama yaparak deneyim kazandırma ve bu yolla da birçok reklam metni tanıma ve izleme-kampanya düzenleme olanağı kazandırmak amaçlanır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yöntembilimsel olarak önce kavram sonra kavramın uygulanması sonra günümüze göre oyunda ele alınan temanın günümüz içindeki yeri ve bugünün seyircisi için ne ifade ettiği tartışılarak örnek oyunlarla temrinler yapılması, katılım, devam, tartışmaya yöneltmek yöntemsel olarak benimsenir. |
Değerlendirme Kriteri |
Öncelikle kuramsal bilgi verilir ardından uygulamaya yönelik örneklemeler üzerinde durulur öğrenciden görsel malzeme toplaması ve buna uygun metin yazılarak ürünün tanıtımındaki aşamalar üzerinden kuramsal ara sınav, ödev(sunum) daha sonra da bunun projelendirilmesi istenir. Yıl içi yapılacak olan çalışmalar sonucunda disiplin, katılımda dikkate alınarak kanaat notu ile değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin kuralı öğrencinin kavram bilgisini geliştirmesi verilen reklam örneklerinin izlenmesi ve bunu uygulayabilecek bilgi birikime sahip olması şartıdır. Dersin politikası açısından günümüzde reklamın çok önemli bir yer tutması açısından bugünün izleyenlerine hizmet edeceküretilen ürünü pazarlama fikri kazandırmaktır. Halkla ilişkiler ve pazarın oluşmasındaki taktikler üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|