DERS ADI

: REKLAM METİN YAZARLIĞI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYS 4001 REKLAM METİN YAZARLIĞI I SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Dramatik Yazarlık-Dramaturji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HÜLYA NUTKU

Dersi Alan Birimler

Dramatik Yazarlık-Dramaturji

Dersin Amacı

Yazarlık eğitiminde yazarlığın yaratıcı yanlarının arasında (oyun yazarlığı- Televizyon dizi yazarlığı- sinema senaryo yazarlığı ve radyo oyun yazarlığı) reklam metin yazarlığı da gelecekte yazar adayları açısından bir iş kolu olarak günümüzde ajanslarda yürütülmektedir. Özellikle reklam kampanyalarında (dergi-gazete gibi basılı medyadan çok) televizyon reklamları en geniş bölümü içermektedir. Bu nedenle yazılı malzemenin görsellikle bütünleşmesi gereğinden yola çıkarak metnin adeta tiyatral bir metin gibi tasarlanması gerekmektedir. Dersin amacı reklamı oluşturan görsel ve yazılı bilinci oluşturmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Reklam kavramını tanımış olması,
2   Reklamın amacı ve hedef kitleye ulaşmada izlenen yöntemler hakkında fikir edinmiş olması,
3   Reklam metinlerinin özellikleri ve reklam yazma teknikleri hakkında bilgi sahibi olması,
4   Reklam ajanslarının birimleri ve çalışma sistemleri hakkında fikir edinmiş olmaları,
5   Etkili reklam metni yazma konusunda yetkinleşmiş olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Reklam nedir
2 Reklamın pazarlama (marketing deki) payı nedir
3 Dünya çapındaki reklamcıların pazardaki önerileri nelerdir
4 Reklam metni oluşturmada ajansların çalışma yöntemleri
5 Ürün üreticisi ile ajansların karşılıklı talepleri nasıl belirlenir
6 Üretici memnuniyeti reklamcının çalışma taktikleri nedir
7 Reklamcılık sektöründe Pazar payları nasıl paylaşılmıştır
8 Uluslararası pazarlamada çok uluslu şirketlerin payı ve etkisi nasıldır
9 Arasınav
10 Reklamın kötüsü yoktur adlı yapıtın analizi
11 Reklam ajansının departmanlarının çalışma taktiklerine göre bir proje tasarımı
12 Bir ürün seçimi ve tanıtımı üzerine metin yazımı
13 Ürünü albenili kılma taktikleri
14 Tanıtım yolları /bilboard, gazete, dergi, film öncesi sinemada ve televizyonda akış programı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Reklamcılık ,Cep üniversitesi yay.İst.1999 2- Bu Reklam Sizin için Mr.Smith 3- Reklamın İyisi Kötüsü Olmaz 4- Ali Atı Bir in kitapları 5- Media Cat yayınlarının reklam konusundaki yayınları okutulacaktır.
Yardımcı malzemeler:Görsel medya reklamları izlenecek/gazete/dergi reklamlarından örnekler çoğaltılacak
Referanslar: daha önce yapılmış reklam örneklerini toplanacak

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal ve daha çok gösterim terimleri sözlüğü kanalıyla edindiği kuramsal bilgiyi uygulama yaparak deneyim kazandırma ve bu yolla da birçok reklam metni tanıma ve izleme-kampanya düzenleme olanağı kazandırmak amaçlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yöntembilimsel olarak önce kavram sonra kavramın uygulanması sonra günümüze göre oyunda ele alınan temanın günümüz içindeki yeri ve bugünün seyircisi için ne ifade ettiği tartışılarak örnek oyunlarla temrinler yapılması, katılım, devam, tartışmaya yöneltmek yöntemsel olarak benimsenir.

Değerlendirme Kriteri

Öncelikle kuramsal bilgi verilir ardından uygulamaya yönelik örneklemeler üzerinde durulur öğrenciden görsel malzeme toplaması ve buna uygun metin yazılarak ürünün tanıtımındaki aşamalar üzerinden kuramsal ara sınav, ödev(sunum) daha sonra da bunun projelendirilmesi istenir. Yıl içi yapılacak olan çalışmalar sonucunda disiplin, katılımda dikkate alınarak kanaat notu ile değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin kuralı öğrencinin kavram bilgisini geliştirmesi verilen reklam örneklerinin izlenmesi ve bunu uygulayabilecek bilgi birikime sahip olması şartıdır. Dersin politikası açısından günümüzde reklamın çok önemli bir yer tutması açısından bugünün izleyenlerine hizmet edeceküretilen ürünü pazarlama fikri kazandırmaktır. Halkla ilişkiler ve pazarın oluşmasındaki taktikler üzerinde durulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 3 4 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15455
ÖK.25455
ÖK.35455
ÖK.45455
ÖK.55455