DERS ADI

: REKLAM METİN YAZARLIĞI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYS 4002 REKLAM METİN YAZARLIĞI II SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Dramatik Yazarlık-Dramaturji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HÜLYA NUTKU

Dersi Alan Birimler

Dramatik Yazarlık-Dramaturji

Dersin Amacı

İlk sömestirde reklam metin yazarlığı ve sektör hakkında bilgi edinen öğrenci bu aşamada öğrendiği kavramlar ışığında bilgilerini reklam metinlerine ve görselliğe uygulayarak sektörün önerdiği ürüne yönelik proje çalışmaları yapabilir, araştırma başlıkları saptayabilir, bunun üzerine kampanya düzenleme teknikleri üzerine bilgi edinir seçtiği aşamalarla sunumunu gerçekleştirir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Reklam kavramını tanımış olması,
2   Reklamın amacı ve hedef kitleye ulaşmada izlenen yöntemler hakkında fikir edinmiş olması,
3   Reklam metinlerinin özellikleri ve reklam yazma teknikleri hakkında bilgi sahibi olması,
4   Reklam ajanslarının birimleri ve çalışma sistemleri hakkında fikir edinmiş olmaları,
5   Etkili reklam metni yazma konusunda yetkinleşmiş olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

DYS 4001 - Reklam Metin Yazarlığı I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Reklamda ilgi çekici olma, şaşırtıcı olma, özgünlük, tüketime yönlendirme, ticari sonuçlarla yaratıcılığın işbirliği nedir
2 Reklamcılıkta 5 M kuralı: Mangır (Para)/Mesaj (ileti)/ Misyon (gerekçe)/ Mesafe (etkinliğin süresi,ölçümü)/Medya (tanıtımın kullanımı)
3 Bütçe belirleme yöntemleri: Ayrılan fon /satış geliri yüzdesi/ Rakiplerin harcama paylarında nasıl denge yakalanır.
4 İnternet te Banner/ Pay per click (tıkla kazan)/E-Mail reklamı/Satış ortaklığı/içerik sponsorluğu/gösterim başına reklam (ppm)/ tıkla konuş reklamları özellikeri nelerdir
5 İnternet reklamı oluşturma ÖDEV sunumu
6 Farkındalık/merak uyandırmak/hizmet bilgisi/kullanım taktikleri/günümüzün hedefi Markalaşmak/algı yönetimi taktikleri
7 Bu özelliklerle kampanya oluşturmak ve aşamaları
8 SUNUM: üretim ve tüketim açısından kampanyanın getirisi tartışması
9 Art direktör/ Creative direktör/ Metin yazarı/ Müşteri temsilcisi ilişkisi,Herkes yaratıcı olmak zorunda mıdır
10 Reklam yazarı/pazarlamacı ilişkisi METİN YAZIP PAZARLAMA
11 Yaratıcı yönetmen (creative direktör) motivasyon görevi yazarı nasıl harekete geçirir. Bu kişi sanat yönetmeni ya da başarılı bir yazar ise yeni bir deneme /İŞBİRLİĞİ YAPIP BİR AJANS OLUŞTURMA ÇALIŞMASI
12 Final çalışması oluşturulan ajansın tüm çalışanlarıyla grup dinamiğini malı pazarlama ve reklama dönüştürmesi GRUP ÇALIŞMASI
13 Genel değerlendirme
14 Metin oluşumu ürün gizli

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar Tanses,Gürsoy,Reklam terimleri ve kavramları sözlüğü,Adam Yay. İst.

Yaratıcı reklamcılık,Feridun Hürel
Reklamcılığa Giriş
John Philipp jones, Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık,Media Cat Yay.İst
Jim Aitchison,Televizyon Reklamı Böyle Yapılır,Media Cat İst.
Jack Foster, Fikir Nasıl Bulunur Media Cat Yay,İst,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ürünün sunumundaki ikna taktikleri, dağıtım ve satın almaya özendirme yöntemleri, reklamın inandırıcılığı, ticari özellikleri, kaynakların sunumu...

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 +ODV * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Reklamın özellikleri, inandırıcı olması, ticari yönü, reklam paketi uygulamaları, günümüzde internet üzerinden pazarlamaların uygulama şekilleri, kaynaklara ulaşmadaki başarıları, bilgiyi projeye dönüştürmedeki ustalıkları

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin devamı, derse katılımı, aktif oluşu, reklam üretmedeki yaratıcılığı, tahmin yeteneği, reklamda ilginçlik, şaşırtıcılık, özgün olması, kullanmaya teşvik yolları ve yaratıcılığı ile ticari yanı birleştirmedeki özgünlüğüne bakılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin kuralı öğrencinin kavram bilgisini geliştirmesi verilen reklam örneklerinin izlenmesi ve bunu uygulayabilecek bilgi birikime sahip olması şartıdır. Dersin politikası açısından günümüzde reklamın çok önemli bir yer tutması açısından bugünün izleyenlerine hizmet edecek üretilen ürünü pazarlama fikri kazandırmaktır. Halkla ilişkiler ve pazarın oluşmasındaki taktikler üzerinde durulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 2 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 3 4 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15455
ÖK.25455
ÖK.35455
ÖK.45455
ÖK.55455