Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Dramatik Yazarlık-Dramaturji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR HÜLYA NUTKU |
Dersi Alan Birimler |
Dramatik Yazarlık-Dramaturji |
Dersin Amacı |
İlk sömestirde reklam metin yazarlığı ve sektör hakkında bilgi edinen öğrenci bu aşamada öğrendiği kavramlar ışığında bilgilerini reklam metinlerine ve görselliğe uygulayarak sektörün önerdiği ürüne yönelik proje çalışmaları yapabilir, araştırma başlıkları saptayabilir, bunun üzerine kampanya düzenleme teknikleri üzerine bilgi edinir seçtiği aşamalarla sunumunu gerçekleştirir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
DYS 4001 - Reklam Metin Yazarlığı I |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynaklar Tanses,Gürsoy,Reklam terimleri ve kavramları sözlüğü,Adam Yay. İst. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ürünün sunumundaki ikna taktikleri, dağıtım ve satın almaya özendirme yöntemleri, reklamın inandırıcılığı, ticari özellikleri, kaynakların sunumu... |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Reklamın özellikleri, inandırıcı olması, ticari yönü, reklam paketi uygulamaları, günümüzde internet üzerinden pazarlamaların uygulama şekilleri, kaynaklara ulaşmadaki başarıları, bilgiyi projeye dönüştürmedeki ustalıkları |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin devamı, derse katılımı, aktif oluşu, reklam üretmedeki yaratıcılığı, tahmin yeteneği, reklamda ilginçlik, şaşırtıcılık, özgün olması, kullanmaya teşvik yolları ve yaratıcılığı ile ticari yanı birleştirmedeki özgünlüğüne bakılır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin kuralı öğrencinin kavram bilgisini geliştirmesi verilen reklam örneklerinin izlenmesi ve bunu uygulayabilecek bilgi birikime sahip olması şartıdır. Dersin politikası açısından günümüzde reklamın çok önemli bir yer tutması açısından bugünün izleyenlerine hizmet edecek üretilen ürünü pazarlama fikri kazandırmaktır. Halkla ilişkiler ve pazarın oluşmasındaki taktikler üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|