DERS ADI

: ESTETİK 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KOD 2004 ESTETİK 2 ZORUNLU 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SANATÇI ÖĞRETİM ELEMANI SEYHAN AKÇAYÜZLÜ

Dersi Alan Birimler

Arp
Kompozisyon
Flüt
Korno
Viyolonsel
Fagot
Trombon
Keman
Klarinet
Obua
Gitar
Kontrabas
Viyola
Tuba
Trompet
Piyano
Vurma Çalgılar
Piyano Onarımı & Yapımı (POY)
Opera
Bale Dansçılığı

Dersin Amacı

Müzik estetiği konusunda temel kavramları kavratmak, tarihsel süreçte müzik estetiğinin geçirdiği evreler, ileri sürülen fikirler hakkında bilgilendirmek, müzik estetiğinin temel sorunları üzerine düşündürmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzik estetiği ile ilgili temel kavramları açıklar.
2   Müzik estetiği ile ilgili kaynakları sınıflandırır.
3   Müziği estetik değerler temeli ile analiz eder.
4   Müzik estetiğinin tarihin erken dönemlerinden beri yaşamın bir gerçeği olduğunu kavrar.
5   Antik çağdan beri var olan müzik estetiği ile ilgili fikirleri öğrenir.
6   Modern ve modern sonrası dönemdeki müzik estetiğinin gelişimini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzik estetiğine giriş, kaynaklar.
2 Müzik estetiğinin amacı, konusu, içeriği.
3 Müzik estetiğinin kısa tarihi.
4 Antik Dünyada Müzik Estetiği.
5 Ortaçağda müzik estetiği.
6 Klasik dönem müzik estetiği ve Romantik dönem müzik estetiği .
7 Yirminci yüzyıl müzik estetiği. - Sunum
8 Müziğin estetik sorunları.
9 Disiplin karakteri.
10 Hıristiyan Batı ve müzik fikri.
11 Müzik ve tarihselliğin anlamı.
12 Müzik ve algılama.
13 Ara Sınav
14 Genel değerlendirme ve tartışma.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak : Vural Yıldırım-Tarkan Koç, Müzik Felsefesine Giriş, Bağlam yayınları, 2003; Enrico Fubini, Müzikte Estetik, Dost Kitapevi Yayınları, çeviren: Fırat Genç, Ankara, 2006.
Yardımcı kaynaklar: Tunalı, İsmail, Estetik , Remzi Kitabevi, İstanbul, 2004; Hünler, Hakkı, Estetiğin Kısa Tarihi , Paradigma Yayınları, İstanbul, 1998; Kagan, M., Estetik ve Sanat Dersleri, İmge Yayınları, 199; Bozkurt, Nejat, Sanat ve estetik Kuramları, Asa Kitabevi, 2000; Sena, Cemil, Estetik, Sanat ve Güzelliğin Felsefesi, Remzi Kitabevi, 1972.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1: Slaytlı anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Beyin Fırtınası, 5: Sunum, 6: Grup Çalışması, 7: Bireysel Çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum: Öğrenciler dönem içi bir ödev hazırlar ve hazırladıkları bu ödevle ilgili sınıfta bir sunum yaparlar.
Sınav: Bir dönem içinde ara sınav ve final sınavı yapılır. Sınavlar yazılı olarak yapılır.
Derse Katılım: Derse katılım zorunludur.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin derse katılım durumu göz önünde bulundurulur; dersin %70 ine devam zorunludur. Ara Sınavın %40 ı, Ödev/Sunumun %20 Sİ, Final Sınavının %40 ı toplanarak değerlendirme yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasdiman@yahoo.com, hakki.ydiman@ deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14.00-18.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 1 13
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Vize sınavına hazırlık 1 1 1
Sunum hazırlama 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 30

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.451
ÖK.55
ÖK.65