DERS ADI

: SEÇMELİ I (ÇOCUĞU TANIMA TEKNİKLERİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 2011 SEÇMELİ I (ÇOCUĞU TANIMA TEKNİKLERİ) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜZİN ÖZYILMAZ AKAMCA

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Okulöncesi dönemde çocuğu tanıma tekniklerini, gelişim ölçeklerini kullanmayı bilmek, gerektiğinde çocuğun gelişimsel düzeyine uygun özgün etkinlikleri hazırlayabilmek, hazırlanan etkinlikleri değerlendirebilmek ve uygulamalar esnasında karşılaşılan problemlere uygun çözümler üretebilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken çocukluk döneminde kullanılan çocuğu tanıma teknikleri hakkında bilgi sahibi olma.
2   Erken çocukluk döneminde kullanılan gelişim ölçekleri hakkında bilgi sahibi olma.
3   Erken çocukluk döneminde kullanılan tanıma tekniklerini uygulayabilme
4   Erken çocukluk döneminde çocuğun gelişimsel düzeyine uygun özgün etkinlikler geliştirme.
5   Erken çocukluk döneminde uygulanan gelişimsel etkinlikleri değerlendirip karşılaşılan problemlere özgün çözümler üretebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Programının İncelenmesi Tanışma
2 Bireyi tanıma teknikleri
3 Bireyi tanıma tekniklerinin uygulanmasında karşılaşılan problemler
4 Bireyi tanıma tekniklerinin uygulanmasında karşılaşılan problemlere özgün çözümler üretebilme
5 Erken çocukluk döneminde kullanılan gelişim ölçekleri
6 Erken çocukluk döneminde kullanılan gelişim ölçekleri
7 Arasınav
8 Erken çocukluk döneminde kullanılan gelişim ölçekleri
9 Erken çocukluk döneminde gelişime uygun etkinlik düzenleme
10 Erken çocukluk döneminde gelişim etkinlik düzenleme esnasında karşılaşılan problemler
11 Erken çocukluk döneminde gelişim etkinlik düzenleme esnasında karşılaşılan problemlere özgün çözümler üretebilme
12 Erken çocukluk döneminde uygulanan gelişimsel etkinlikleri değerlendirme
13 Türkiye `de kullanılan gelişimsel etkinlik uygulamaları
14 Dünyada kullanılan gelişimsel etkinlik uygulamaları
15 Yarı yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ataman, Ayşegül.(2005) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim , Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş.
2. Güzel Özmen, Rüya.(2005) Kaynaştırma Ortamlarında Öğretimsel Düzenlemeler , Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş.
3. Bireyi Tanıma Teknikleri. Editör : Yrd. Doç.Dr. A.Aykut CEYHAN, Anadolu Üniversitesi Yayınları 2002 Eskişehir.
4. Barbara Nilsen, Ed. D. (1997) Week by week Plans for Observing and Recording Young Children
5. Helen and Herrington Observing Doc. And Assessing Learning.
6. Janice J. Beaty (1998) Observing Development of The Young Children

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.134332
ÖK.234332
ÖK.334332
ÖK.434332
ÖK.534332