DERS ADI

: ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 2002 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DENİZ EKİNCİ VURAL

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının erken çocukluk döneminde sosyal gelişim, duygusal gelişim, ahlak gelişimi, cinsel gelişim ve erken dönemde gelişimsel sorunlar ile ilgili bilgilerin edinilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken çocukluk döneminde sosyal gelişimi açıklayabilme
2   Erken çocukluk döneminde duygusal gelişimi açıklayabilme
3   Erken çocukluk döneminde ahlak gelişimini açıklayabilme
4   Erken çocukluk döneminde cinsel gelişimi açıklayabilme
5   Gelişim alanlarının birbiriyle ilişkisini kavrayabilme.
6   Erken dönem gelişimi ile okul öncesi eğitim ilişkini kavrayabilme.
7   Erken dönemde yaşanabilecek gelişimsel sorunları kavrayabilme
8   Erken dönemde gelişimi destekleme yöntemlerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal gelişim (temel kavramlar)
2 Sosyal gelişim (sosyal gelişim dönemleri)
3 Evde ve kurumda sosyal gelişimi destekleme
4 Duygusal gelişim(temel kavramlar)
5 Duygusal gelişim (sosyal gelişim dönemleri)
6 Evde ve kurumda duygusal gelişimi destekleme
7 Gelişimi desteklerken aileden destek alma
8 Ara Sınav
9 Cinsel gelişim (temel kavramlar) Cinsel gelişim (cinsel gelişim süreçleri)
10 Ahlak gelişimi (temel kavramlar)
11 Ahlak gelişimi (Piaget `nin Ahlak Gelişimi Dönemleri)
12 Ahlak gelişimi (Kölberg'in Ahlak Gelişimi Dönemleri)
13 Erken dönemde gelişmi ölçme
14 Erken dönemde gelişimi destekleme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atay, M. (2005). Çocukluk Döneminde Gelişim II Ankara: Kök Yayıncılık.
Gander, M. J. ve Gardiner, H. W. (2007). Çocuk ve Ergen Gelişimi. İmge Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.ekinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 1 9 9
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13543
ÖK.23543
ÖK.33543
ÖK.43543
ÖK.53543
ÖK.63543
ÖK.73543
ÖK.8354443