DERS ADI

: ÇOCUK RUH SAĞLIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 2008 ÇOCUK RUH SAĞLIĞI ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DENİZ EKİNCİ VURAL

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ruh sağlığı kavramını tanıtarak, çocuklarda duygusal ve davranışsal problemler hakkında araştırma ve teorilerle ilgili bilgiler kazandırmak. Çocukların güvenli ve problemsiz gelişimlerine aracılık edecek ruhsal özellikler hakkında bilgiler vermek. Koruyucu ve geliştirici çevresel uyaranlar hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları bilir.
2   Çocuklarda ruh sağlığı ile ilgili normallik ve normal dışılık belirtilerini sıralayabilir.
3   Çocuklarda yaygın olarak görülen ruhsal hastalıkları tanı ve ayırıcı tanı prosedürlerini sıralar.
4   Ruh sağlığı kapsamında gerektiğinde koruyucu ve müdahale düzeyinde ekip çalışması üretmeye yönelik eğitici rolünü tanımlar.
5   Ruh sağlığının korunmasında aileyle yapılacak çalışmaları açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk ruh sağlığı (temel kavramlar ve tanımlar)
2 Ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri
3 Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisi: kekemelik, konuşamamak (mutizm)
4 Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisi: alt ıslatma (enürezis)
5 Kıskançlık, tikler, inatçılık
6 Uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku
7 Okul korkusu, hırsızlık, saldırganlık
8 Ara Sınav
9 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite
10 Zeka geriliği
11 Otizm
12 Disleksi, yalan söyleme, içe kapanıklık
13 Boşanma, ölüm, İstismar
14 Aşırı ilgi ve ilgisizlik, geniş aile ve disiplin
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şenol, S. (2006). Çocuk ve gençlik ruh sağlığı. Ankara: HBY Yayıncılık.
Öztürk, O. (2001). Ruh sağlığı ve bozuklukları.Ankara: Feryal Matbaası.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.ekinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 1 11 11
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1554
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.4551
ÖK.5551