DERS ADI

: DRAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 2010 DRAMA ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT DUYGU ÇETİNGÖZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Eğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanıyabilmek. Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını kavrayabilmek. İlköğretimde günlük ve haftalık planlar içerisinde drama etkinlikleri planlayabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dramanın kuramsal temellerini açıklayabilme
2   Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararları yorumlayabilme
3   Drama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken noktaları açıklayabilme
4   Drama tekniklerini açıklayabilme
5   Drama türlerini açıklayabilme
6   Drama çalışmalarını uygulayabilme
7   Drama uygulamalarına katılım gösterebilme
8   Drama çalışmalarını geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Drama ile ilgili temel kavramlar ve dramanın tarihçesi. Tanışma, selamlaşma ve isim öğrenme çalışmaları
2 Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararlar, hareket ve iletişim çalışmaları
3 Günümüzde dramanın önemini arttıran gelişmeler, uyum ve güven çalışmaları
4 Okul öncesinde dramanın yapısı ve uygulama aşamaları, duyu çalışmaları
5 Dramada özel teknikler, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
6 Drama uygulamaları sırasında göz önünde bulundurulması gereken koşullar, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
7 Yaratıcılığı teşvik eden öğretmen davranışları. Yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Kavram eğitimi ve drama
10 Öz-bakım becerileri ve drama
11 Çevre eğitimi ve drama
12 Değer eğitimi ve drama
13 Duygu eğitimi ve drama
14 İletişim becerileri ve drama VE Sorun çözme ve drama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Önder, A. (1999). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. İstanbul: Epsilon Yayınları.
Gönen, M. ve Dalkılıç, N. U. (1998). Çocuk eğitiminde drama yöntem ve uygulamalar. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
Ömeroğlu, E. (2003). Okul öncesi eğitimde drama. İstanbul: Kök Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, uygulamalı çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.cetingoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 9 9
Final sınavına hazırlık 1 9 9
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.135
ÖK.235
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.645
ÖK.75
ÖK.84354