DERS ADI

: BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 3001 BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ ZORUNLU 2 2 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERKUT KONTER

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Okulöncesi öğretmeni adaylarının, Beden Eğitimi ve Oyunun temelini oluşturan bilgileri öğrenmelerini, bu konuda becerilerini geliştirmelerini ve kullanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hareket ve Egzersize ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme. Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve spor bağlantılarını ve farklılıklarını doğru bir şekilde kavrama.
2   Beden Eğitimi ve Motor becerilere ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme. Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk psikolojisine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
3   Sınıf içi oyunlara ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme. Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk pedagojisine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
4   4. Beden Eğitimi dersine ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme. Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk hareket eğitimi, motor öğrenme, motor kontrol ve motor gelişime ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
5   5. Beden Eğitiminde temel motor becerilerin (yürüyüş, koşu, denge, sürünme, atma-tutma, tırmanma, kaldırma-taşıma vb.) ve Temel Cimnastik Egzersizlerine (baş, omuz, kollar, gövde, kalça, bacaklar, karın vb) ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme. Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk fizyolojisine ve yaş gruplarının özelliklerine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
6   6. Topla, Çemberle ve Sopayla Yapılan Egzersizlere ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme. Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk sosyolojisine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
7   7. İple, Oturma Sırasıyla, Parmaklıkla ve Eşli Yapılan Egzersizlere ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme. Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk felsefesine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
8   8. Geliş Alan Oyunlarına ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerinin Alanları, Tarihsel Gelişimi ve Temel Kavramlar (Hareket, Fiziksel Aktivite, Egzersiz, Beden Eğitimi, cimnastik, Oyun, Kurallı Oyun, Spor) ve Oyun Uygulamaları.
2 Beden Eğitimi ve Sporun Felsefi, Sosyolojik ve Tarihsel Temelleri, Oyun, Kurallı Oyun ve Sporların Ortaya Çıkışı ve Aralarındaki İlişkiler. Motor Beceri, Beden Eğitimi Kavramları, Sınıflamaları ve Oyun Uygulamaları.
3 Hareket Eğitimi ve Oyunun Önemi, Amaçları ve Yararları. Sınıf İçi Oyun Bilgileri ve Oyun Uygulamaları.
4 Çocuk ve Gençlerin Gelişimi Oyun ve Öğrenme. Beden Eğitimi Dersine İlişkin Bilgiler ve Oyun Uygulamaları.
5 Motor Beceriler, Aşamaları ve Sınıflandırılması. Beden Eğitiminde Temel Motor Becerilerin (yürüyüş, koşu, denge, sürünme, atma-tutma, tırmanma, kaldırma-taşıma vb.). Temel cimnastik egzersizlerine (baş, omuz, kollar, gövde, kalça, bacaklar, karın vb) ve Geniş Alan oyun uygulamaları
6 Hareket, Egzersiz, Oyun ve Sporların Sınıflandırılması. Eşli Egzersizler ve geniş alan oyun uygulamaları.
7 Ara Sınav
8 Oyunla İlgili Teoriler. Topla Yapılan Egzersizler ve geniş alan oyun uygulamaları.
9 Oyun ve Yaş Gruplarının Özellikleri. İple Yapılan Egzersizler ve Geniş Alan Oyun Uygulamaları.
10 Hareket Eğitimi, Oyun ve Sporda Etkili Öğretim ve Öğretimsel Yaklaşımlar. Çemberle Yapılan Egzersizler ve Geniş Alan Oyun Uygulamaları.
11 Oyun ve Sporda Yarışma ve İşbirliği. Sopayla Yapılan Egzersizler ve Geniş Alan Oyun Uygulamaları
12 Hareket Eğitimi, Oyun ve Sporda Çocuk ve Gençlerin Ahlaki Gelişimi. Oturma Sırasıyla Yapılan Egzersizler ve Geniş Alan Oyun u-Uygulamaları.
13 Oyun ve Sporda Cinsiyetler. Parmaklıkla Yapılan Egzersizler ve Geniş Alan Oyun Uygulamaları.
14 Oyun ve Sporda Aileler ve Yanılgılar. Oyun uygulamaları.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AAHPERD (1999). Physical Best, Activity Guide. IIIinois: Human Kinetics.
Akandere, M. (2006). Eğitici okul oyunları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Amelia, T. Lee, M. Thomas, J. (2000). Physical Education For Children. Second Edition. IIIinois: Human Kinetics.
Aracı, H. (2004). Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi. Nobel: Ankara.
Aşçı, H. Kirazcı, S. (2003). Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayınevi, Ankara.
Cömert, D. (2010). Erken çocukluk eğitiminde parmak oyunları. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Çamlıyer, H. Çamlıyer, H. (2001). Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Manisa: Emek Matbaacılık.
Çoban, B. Ünveren, A. (2007). Beden eğitimi ve oyun öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Ergün, S. Cömert, S. (2011). Okulöncesinde matematik oyunları. Ankara: Pegem Yayıncılık.















Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri ve saha uygulamaları. Çoktan seçmeli testler, Homework ve saha uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli testler, Homework ve saha uygulamaları

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli testler, Homework ve saha uygulamaları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Ders anlatımı 13 2 26
Ödev hazırlama 2 5 10
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer kısa sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1133211433
ÖK.2333211433
ÖK.3333211433
ÖK.4333211433
ÖK.5333211433
ÖK.6333211433
ÖK.7333211433
ÖK.8333211433