Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Okul Öncesi Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Okul Öncesi Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Görsel sanatlar dersinin amacı tüm bireyleri sanatçı yapmak değildir. Okul öncesinden başlayarak hayatın her döneminde sürdürülecek çok boyutlu bir süreçtir. Okul öncesi dönem yaşamın temelidir, bu dönemde öğrenme hızı çok yüksektir. Her yaş grubunun genel gelişim özellikleri ortaktır ancak her çocuğun kendine özgü olduğu da unutulmamalıdır. Milli Eğitimin Genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak; Çocukların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişmelerini ve iyi alışkanlıklar kazanmalarını sağlamak, çocukların hayal güçlerinin gelişimini, yaratıcı yollarla eleştirel düşünme, duygularını anlatabilme ve iletişim kurabilme becerilerini kazandırma. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. PASİN, Gülseren Eseller, 2007. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Hizmetiçi Eğitim Kursu `RESMİN DİLİ |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Disiplinlere dayalı görsel sanatlar eğitimi, anlatım, örnekleme, işbirlikli öğrenme, beyin fırtınası, drama, öykülendirme, çoklu ortam kullanımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gulseren.pasin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|