DERS ADI

: GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 3007 GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ ZORUNLU 2 2 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Görsel sanatlar dersinin amacı tüm bireyleri sanatçı yapmak değildir. Okul öncesinden başlayarak hayatın her döneminde sürdürülecek çok boyutlu bir süreçtir. Okul öncesi dönem yaşamın temelidir, bu dönemde öğrenme hızı çok yüksektir. Her yaş grubunun genel gelişim özellikleri ortaktır ancak her çocuğun kendine özgü olduğu da unutulmamalıdır. Milli Eğitimin Genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak; Çocukların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişmelerini ve iyi alışkanlıklar kazanmalarını sağlamak, çocukların hayal güçlerinin gelişimini, yaratıcı yollarla eleştirel düşünme, duygularını anlatabilme ve iletişim kurabilme becerilerini kazandırma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul öncesinde resim eğitiminin gerekliliği, temel ilkeleri bilme
2   Okul öncesinde çocuğun sanatsal düzeyine genel bakış, çocuk resminde görülen bazı ortak özellikleri bilme.
3   Yaratıcılık, yaratıcı düşünce, okul ortamında yaratıcı sanat eğitimini, Görsel sanatlar eğitiminde dramayı bilme.
4   Okul öncesinde sanat etkinliklerini bilme.
5   Boyama çalışmaları, üç boyutlu çalışmalar uygulaması yapabilme.
6   Çocuk resimlerini analiz edebilme.
7   Görsel sanatlar eğitiminde çoklu zeka kuramını bilme.
8   Sanat eserlerini tanıma ve müze eğitiminin ne olduğunu bilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul öncesi eğitiminin tarihçesi ( Dünyada ve Türkiye'de)
2 Görsel sanatlar eğitimi tarihi ve çocuk resmine ilişkin görüşler, çocuk resminin incelenmesinin kısa bir tarihçesi
3 Okul öncesinde resim eğitiminin gerekliliği ve Okul öncesi eğitiminin tarihçesi ( Dünyada ve Türkiye'de)temel ilkeleri, Çocuk resmine kuramsal yaklaşım
4 Bir iletişim aracı olarak çocuk ve resim
5 Görsel düşünce ve algı
6 Okul öncesinde resim eğitimin çocuğun duygusal ve sosyal gelişimine etkisi
7 Çocuk resimlerinde görülen ortak özellikler, Okul öncesinde çocukların sanatsal gelişim düzeylerine bakış (çizgisel, renksel)
8 Ara Sınav
9 Okul öncesi resim eğitiminde çocuğun sosyal ve duygusal gelişiminde aile ve öğretmenin tutumu
10 Resim eğitiminde sosyal ve duygusal kazanımlar; Psikoloji teorileri, pedagoji teorileri
11 Çocukta yaratıcılık, eğitim sistemi içinde yaratıcı düşünce. Yetenek nedir Yaratıcılık ve eğitim, Okul ortamında yaratıcı sanat eğitimi, çocukta yaratıcılık özellikleri
12 Görsel sanatlar eğitiminde çoklu zeka kuramı nedir Eğitime yansımaları; zeka alanları( sözel, matematiksel, bedensel, müziksel, sosyal, içsel, doğacı).
13 Okul öncesi eğitiminde araç gereç kullanımı, ortam ve mekanlar, üç boyutlu çalışmalar
14 36-72 Aylık çocukların eğitimleri için belirlenen hedefler ve bu hedeflere ulaşmak için beklenen davranışlar, psikomotor alan, sosyal - duygusal alan
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. PASİN, Gülseren Eseller, 2007. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Hizmetiçi Eğitim Kursu `RESMİN DİLİ
2. ARTUT, Kazım, 2004. `OKUL ÖNCESİNDE RESİM EĞİTİMİ' Anı Yayıncılık
3. AYAYDIN, Abdullah, 2009. `ÇOKLU ZEKA TABANLI GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ' Gündüz Eğitim Yayıncılık
4. BUYURGAN, Serap, Ufuk, 2007. `SANAT EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ' Pegem Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Disiplinlere dayalı görsel sanatlar eğitimi, anlatım, örnekleme, işbirlikli öğrenme, beyin fırtınası, drama, öykülendirme, çoklu ortam kullanımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulseren.pasin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.133
ÖK.233
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.53
ÖK.6
ÖK.733333
ÖK.833