DERS ADI

: SEÇ.II (DÜNYADA VE TÜRKİYEDE OK.ÖNC.EĞT.PROG.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 4007 SEÇ.II (DÜNYADA VE TÜRKİYEDE OK.ÖNC.EĞT.PROG.) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DENİZ EKİNCİ VURAL

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim programının özellikleri ile Türkiye de ve dünyada uygulanan okul öncesi eğitim program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını, bu modelleri karşılaştırılıp, benzer ve farklı yönlerini ayırt etmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul öncesi eğitim programının temellerine ilişkin kavramları hatırlayabilme.
2   Okul öncesi eğitim programı işleyişi uygulama ve değerlendirme süreçlerini açıklayabilme.
3   Türkiye de uygulanan farklı okul öncesi eğitim modellerini açıklayabilme.
4   Türkiye de ve dünyada risk altındaki çocuklara yönelik uygulanan farklı program modelleri hakkında bilgi sahibi olma (Head Start, Açep, Portaje, Açık O.Ö.Eğt., vb.)
5   Okul öncesi eğitim alanında dünyada uygulanan farklı program yaklaşımlarını açıklayabilme (High Scope, Montessori, Reggio Emilia, Waldorf, Hollanda Opstop, Bank Street, vb)
6   Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim programları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma.
7   Türkiye de uygulanan programla farklı ülkelerde uygulanan programları karşılaştırabilme.
8   Türkiye de uygulanan programa öneri getirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul öncesi eğitim programının incelenmesi
2 Montessori Yaklaşımı
3 Proje yaklaşımı
4 Portaje Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımı, Ana baba okulu, Açep.
5 Çocuktan Çocuğa Eğitim Yaklaşımı
6 High Scope Yaklaşımı
7 Reggio Emilia Yaklaşımı
8 Ara Sınav
9 Head Start Yaklaşımı, Açık O.Ö. Eğt. Yaklaşımı
10 Waldorf Yaklaşımı
11 Hollanda Opstop Yaklaşımı
12 Bank Street Yaklaşımı
13 Amerika ve Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğt.
14 Asya ülkelerinde okul öncesi eğt.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Başal, H. A. ve diğerleri (2011). Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modelleri. Bursa: Dora Yayıncılık
2-Başal, H. (2003). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri, İstanbul:Morpa Yayınları
3-MEB (2006) 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı
4-Oktay, A. (2002). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, İstanbul: Epsilon Yayınları
5-Başal,H.A. (1996). Hollanda da Opstap (Elele) Programı (Anne ve Anaokulu Çağındaki Çocukları İçin Oyun ve Öğretim Programı), Ankara Üniversitesi 50. Yıl, Okulöncesi Eğitimi Sempozyumu, Okulöncesi Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Kitabı, 1996.
6-Montessori, M.(1982).Çocuk Eğitimi Montessori Metodu, çev. G. Yücel, İstanbul: Sander Yayınları.
7-Myers, R. (1995). Erken Çocukluk Eğitiminin Programlarının Geliştirilmesinde ve Yaygınlaştırılmasında Uygulanan Politikalar, Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi Sempozyum Raporu, İstanbul,ss.62-80

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.ekinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13343
ÖK.233433
ÖK.33333
ÖK.4333
ÖK.5333
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8