DERS ADI

: SEÇ.II (ÇOCUK GELİŞİMİ DEĞERLENDİRME VE ÖLÇME TEKNİKLERİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 4011 SEÇ.II (ÇOCUK GELİŞİMİ DEĞERLENDİRME VE ÖLÇME TEKNİKLERİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜZİN ÖZYILMAZ AKAMCA

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul öncesi eğitimde çocukları tanımanın amaç ve öneminin farkına varma
2   Çocukları tanımada kullanılan yöntemleri bilme
3   Çocukların bilinmesi gereken özelliklerini kavrama
4   Çocukları tanımada kullanılan teknikleri bilme
5   Çocukları tanımanın eğitim açısından yararlarının farkına varma
6   Okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
2 Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler
3 Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
4 Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
5 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği
6 Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler: 1) Anekdot kayıtları 2)Gözlem listeleri
7 Görüşme tekniği
8 Ara Sınav
9 Çocuklara yönelik Anket tekniği ve diğer Sosyometrik teknikler
10 Sosyometrik teknikler
11 Gelişim Ölçekleri; DENVER II Gelişim Tarama Testi, PORTAGE Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Ölçeği, Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
12 Olay incelemesi tekniği
13 Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi.
14 Toplanan bireysel bilgilerin saklanması ve korunması
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Özgüven İ. E. 2005; Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara.
2. GÜRÜN, O. A.1984; Çocuğumuzu Tanıyalım. İnkılâp Yayınları, İstanbul
3. Yavuzer, Haluk. 1992. Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13341
ÖK.233411
ÖK.333411
ÖK.43341
ÖK.53341
ÖK.63341