DERS ADI

: İLÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLKÖ.PROG.

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 4002 İLÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLKÖ.PROG. ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜZİN ÖZYILMAZ AKAMCA

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının çocukları ilköğretime hazırlama amaçlı kuramsal bilgi ve uygulama becerisi ile ilgili yeterli donanıma sahip olması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlköğretim programının özelliklerini ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
2   Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının farklarını ayırt eder
3   Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının özelliklerini kullanarak plan oluşturur
4   İlköğretime başlayacak çocukların sahip olmaları gereken temel becerileri bilir
5   Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının özelliklerini kendi sınıfında bulunan öğrencilerin düzeylerine göre planlar ve uygun materyaller hazırlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okula hazır bulunuşluğun tanımı ve hazır bulunuşluğu etkileyen faktörler
2 İlköğretim programı ve okul öncesi eğitim programının temel hedefleri
3 İlköğretim ve okul öncesi eğitim programlarının karşılaştırılması
4 Çocukların gelişim özellikleri
5 İlköğretime hazırlıkta okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri
6 İlköğretime hazırlıkta dikkat ve hafıza becerilerinin geliştirmesi
7 İlköğretime hazırlıkta matematik becerilerinin geliştirmesi
8 Arasınav
9 İlköğretime hazırlıkta düşünme becerilerinin geliştirmesi
10 İlköğretime hazırlıkta sosyal becerilerin geliştirmesi
11 İlköğretime hazırlıkta duygusal becerilerini geliştirmesi
12 İlköğretime hazırlıkta öz-bakım becerilerinin geliştirmesi
13 İlköğretime hazırlıkta motor becerilerin geliştirmesi
14 İlköğretime hazırlıkta aile katılımı, İlköğretime hazırlıkta ailenin ve öğretmenin görevleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Unutkan Ö.P. (2007) Okul Öncesinde İlköğretime Hazırlık. İst: Morpa Yay.
2. Oktay, A. (2010) İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. Ankara: Pegem Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

namik.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14
ÖK.224
ÖK.34
ÖK.4244
ÖK.524