DERS ADI

: SEÇ.III (CİNSEL SAĞLIK BİLGİSİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 4010 SEÇ.III (CİNSEL SAĞLIK BİLGİSİ) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜZİN ÖZYILMAZ AKAMCA

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bedensel, duygusal ve toplumsal açıdan sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli olan cinsellik bilgileri, yanlış bilgiler ve inanışlar, önlemler incelenecek ve farklı cinsel davranışlar, tutum ve değerlerin nasıl oluşturulacağı, karar verme ve güvenli cinsel davranış geliştirme becerileri üzerinde tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cinsel sağlık kavramının önemini kavrayabilme
2   Çocuk gelişiminde cinsel eğitimin önemini ve yerini kavrayabilme
3   Kendi cinsinin ve karşı cinsin gelişimsel farklılıklarını ayırt edebilme
4   Üreme işlevinde kendi cinsinin ve karşı cinsin sorumluluklarını ayırt edebilme
5   Cinsel sağlığı etkileyen başlıca etmenleri sayabilme
6   Cinsel sağlığı korumak için gereken temel önlemleri sayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
2 Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitimi
3 Toplumlarda Cinselliğe Bakış
4 Değer Oluşturma
5 Cinsel Kimlik Gelişimi
6 Ergenlik Döneminde Bedensel ve Ruhsal Değişiklikler
7 Üreme Sağlığı: Cinsel Yaşam
8 Ara sınav
9 Üreme Sağlığı: Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar me Sağlığı: Hamilelik ve Doğum Kontrol Yöntemleri
10 Nüfus Bilgisi
11 Karar Verme Süreci ve Güvenli Davranış
12 Ergenlikte Sağlığa Zararlı Alışkanlıklar
13 Cinsel Şiddet ve İstismar
14 Başvuru Merkezleri ve Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitiminin Yürütülmesi
15 Yarı yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık.
2. National Guidelines Task Force (1992). Guidelines for Comprehensive Sexuality Education: Kindergarten-12th Grade, 2nd ed.
3. Essa, E.L. & Murray, C.I. (1999). Sexual Play: When should you be concerned Childhood Education, 75 (4), 231-234.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1243
ÖK.2243
ÖK.3243
ÖK.4243
ÖK.5243
ÖK.6233