DERS ADI

: SEÇ.III (OK.ÖNC.EĞT.YARATICI DRAMA ETKİNLİKLERİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 4014 SEÇ.III (OK.ÖNC.EĞT.YARATICI DRAMA ETKİNLİKLERİ) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT DUYGU ÇETİNGÖZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Eğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanıyabilmek. Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını kavrayabilmek. İlköğretimde günlük ve haftalık planlar içerisinde drama etkinlikleri planlayabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dramanın temel kavramlarını açıklayabilme
2   Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararları yorumlayabilme
3   . Drama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken noktaları açıklayabilme
4   Drama tekniklerini açıklayabilme
5   Drama türlerini açıklayabilme
6   Drama ders planlarını yorumlayabilme
7   Drama çalışmalarını uygulayabilme
8   Drama uygulamalarına katılım gösterebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Drama ile ilgili temel kavramlar Tanışma, selamlaşma ve isim öğrenme çalışmaları
2 Dramada amaç ve özekllikler, hareket ve iletişim çalışmaları
3 Drama ve öğrenme ortamları, uyum ve güven çalışmaları
4 Dramada öğrenme ve öğretme süreci, duyu çalışmaları
5 Dramada program geliştirme, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
6 Drama ders planları, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
7 Dramada teknikler. Yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Kavram eğitimi ve drama
10 Öz-bakım becerileri ve drama
11 Çevre eğitimi ve drama
12 Değer eğitimi ve drama
13 Duygu eğitimi ve drama
14 İletişim becerileri, sorun çözme ve drama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öztürk, A. (2007). İlköğretimde drama. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
Önder, A. (1999). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. İstanbul: Epsilon Yayınları.
Gönen, M. ve Dalkılıç, N. U. (1998). Çocuk eğitiminde drama yöntem ve uygulamalar. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
Ömeroğlu, E. (2003). Okul öncesi eğitimde drama. İstanbul: Kök Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, uygulamalı çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.135
ÖK.235
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.645
ÖK.75
ÖK.84354