DERS ADI

: SEÇ.IV (OK.ÖNC. DÖNEMDE SOSYAL BECERİ EĞT.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 4016 SEÇ.IV (OK.ÖNC. DÖNEMDE SOSYAL BECERİ EĞT.) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DENİZ EKİNCİ VURAL

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken dönemde sosyalleşme ve sosyal beceri kavramlarını tanıtma ve sosyal gelişimi destekleme konusunda beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal beceri ve sosyalleşme ile ilgili temel kavramları bilir.
2   Çocuklarda soysal gelişim sürecini sıralayabilir.
3   Çocuklarda sosyal gelişim sürecinde normal ve normal olman durumları bilir
4   Erken dönemde çocuklarda sosyal beceri gelişimini destekleme yollarını kavrar.
5   Çocuklarda sosyal beceri kazanımını destekleyecek etkinlikler oluşturabilir.
6   Çocuklarda sosyal beceri destekleme sürecinde aileden destek alma yollarını bilir.
7   Erken dönemde aile destekli sosyal beceri destekleme etkinlikleri üretebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Erken dönemde sosyal gelişim ve sosyalleşme
2 Sosyal beceri (tanım ve kavramlar)
3 Sosyal beceri kazanımı
4 Sosyal beceri kazanımını destekleme yöntemleri
5 Sosyal beceri kazanmada aile ve okul işbirliği yöntemleri
6 Sosyal beceri desteklemede dikkat edilmesi gereken noktalar
7 Erken dönemde sosyal beceri destek aktiviteleri geliştirme
8 Ara Sınav
9 Aktivite örnekleri ve uygulama
10 Aktivite örnekleri ve uygulama
11 Aktivite örnekleri ve uygulama
12 Aktivite örnekleri ve uygulama
13 Aktivite örnekleri ve uygulama
14 Aktivite örnekleri ve uygulama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkök, F. (1996). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi. Ankara : M.E.B. Yay.
Çetin, F., Bilbay, A.A. ve Kaymak, D.A. (2003). Çocuklarda Sosyal Beceri, İstanbul: Epsilon Yay.
Akkök, F. (1996). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi. Ankara : M.E.B. Yay.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.ekinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.125
ÖK.225
ÖK.325
ÖK.424
ÖK.52
ÖK.624
ÖK.72