DERS ADI

: SEÇ.IV (OKULÖNCESİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 4022 SEÇ.IV (OKULÖNCESİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BERNA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Çocukların yabancı bir dili nasıl kazandığı, yabancı bir dili öğrenirken hangi aşamalardan geçtiği, çocuklarda yabancı dil kazanımını etkileyen faktörler, okul öncesinde çocuklarda yabancı dili anlama ve konuşma becerilerinin nasıl geliştirildiği, okul öncesi çocuklara yabancı dil eğitiminin drama, şarkı, oyun ve hikaye anlatımı ağırlıklı yöntemlerle nasıl verildiğine ilişkin bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken yaşta yabancı dilin edinimin nasıl gerçekleştiğini bilir.
2   Erken yaşta yabancı dil öğretiminin öneminin kavrar.
3   Okul öncesi çocuklar için yabancı dil etkinlikleri hazırlar
4   Materyalleri ve dil öğretimi ile ilgili kaynakları etkili bir şekilde kullanır.
5   Çocukların dil öğrenimini destekleyen durumları geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Çocukların Dil Öğrenimi ve Edinimi
3 Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimin Önemi
4 Anlama becerilerinin geliştirilmesi
5 Konuşma becerilerinin geliştirilmesi
6 Oyunlarla Okul Öncesinde Yabancı Dil Öğretimi I
7 Oyunlarla Okul Öncesinde Yabancı Dil Öğretimi II
8 Ara Sınav
9 Şarkılarla Okul Öncesinde Yabancı Dil Öğretimi
10 Drama ile Okul Öncesinde Yabancı Dil Öğretimi I
11 Drama ile Okul Öncesinde Yabancı Dil Öğretimi II
12 Hikaye anlatımı ile Okul Öncesinde Yabancı Dil Öğretimi I
13 Hikaye anlatımı ile Okul Öncesinde Yabancı Dil Öğretimi II
14 Drama, şarkı, hikaye ve oyunları kullanarak performansa dayalı dil etkinliklerin hazırlanması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. McKay, P. (2006) Assessing Young Language Learners. Cambridge University Press.
2. Moon, J. (2000) Children Learning English Oxford: Macmillan
3. Pinter, A. (2006) Teaching Young Language Learners. Oxford University Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, aktif öğrenme bireysel veya birlikte

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bernacoker@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1234
ÖK.222243
ÖK.32323333
ÖK.4223
ÖK.5233