DERS ADI

: ARKAİK DÖNEM MİMARİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 2015 ARKAİK DÖNEM MİMARİSİ ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AKIN ERSOY

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İ.Ö.)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Ege ve Akdeniz Coğrafyasında giderek ortaya çıkmakta olan anıtsal mimarlığın ve sivil yapıların ortaya çıkış gerekçeleri ve kaynakları, etki ve etkilenme alanlarını, tipolojilerini, plan ve strüktür özelliklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arkaik Dönem Mimarlığının kaynaklarını sıralayabilme
2   Arkaik Dönem Mimarlığının etki ve etkilenme alanlarını örneklerle açıklayabilme
3   Dönem yapı stoğunun tipolojilerini sınıflandırabilme
4   Dönem yapı stoğunun plan ve strüktür özelliklerini tanımlayabilme
5   Arkaik Dönem Mimarlığını tanımlarken terminolojiyi doğru kullanabilme.
6   Dönem mimarlık örneklerini tespit edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Arkaik Dönem Mimarlığının kaynakları
2 Geometrik Dönem Mimarlığı
3 Aeolik Mimarlık
4 Aeolik Mimarlık
5 Dönem Tapınak Mimarlığı: Yunanistan
6 Dönem Tapınak Mimarlığı: Yunanistan
7 Dönem Tapınak Mimarlığı: Anadolu Örnekleri
8 Ara Sınav
9 Dönem Tapınak Mimarlığı: İtalya
10 Dönem Stoa Mimarlığı: Erken Örnekler
11 Dönem Stoa Mimarlığı: Gelişmiş Örnekler
12 Dönemin Diğer Kamu ve Sivil Yapıları
13 Dönem Konut Mimarlığı: Geometrik ve Dönem Örnekleri
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

R.A. Tomlinson, Yunan Mimarlığı, İstanbul, 2003. G.M.A. Richter, Yunan Sanatı, İstanbul, 1979. A.W. Lawrence, Grek Architecture, London, 1970. W.B. Dinsmoor, The Architecture of Ancient Greece, London, 1950. G. Gruben, Die Tempel Der Grieschen, München, 1966. C. Gates, Ancient Cities, The Archaeology of urban life in the Ancient Near East and Agypt, Greece and Rome, London, 2003. E. Akurgal, Eski İzmir I, Yerleşme Katları ve Athena Tapınağı, Ankara, 1983.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Örgün Öğretim
2. Sunum
3. Tartışma
4. Sınıf İçi Çizim Uygulaması
5. Slayt Gösterisi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.10 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4. Sınıf içi çizim uygulamaları ile değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-6: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

akin.ersoy@de.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 4 2 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 13 2 26
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555
ÖK.6555555555444555