DERS ADI

: TOPLUMSAL DUYARLILIK ÇALIŞMASI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2055 TOPLUMSAL DUYARLILIK ÇALIŞMASI I SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURCU AKPINAR SÖYLEMEZ

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencilerin yaşadıkları topluma karşı sorumluluklarını, bir takım çalışması içerisinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatiflerini de ele alarak gerçekleştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumun çözüm gerektiren sorunlarına karşı duyarlılık gösterebilme
2   Toplumsal duyarlılıkla göstererek toplumun sorunlarını çözüm arama
3   Toplumsal duyarlılığın geliştirilmesi için toplumun cesaretlendirilmesinde görev alabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Toplumsal sorunlar konusunda tartışma, beyin fırtınası
2 Yaşlı Çevre Çocuk Aile içi şiddet konularında proje olasılıklarının tartışılması
3 "Projelere karar verilmesi ve ekiplerin oluşturulması
4 Çalışma planının tartışılması
5 Çalışma planının tartışılması
6 Çalışma planının tartışılması
7 1. Ara sınav
8 Projelerin uygulanması
9 Projelerin uygulanması
10 Projelerin uygulanması
11 Projelerin uygulanması
12 Projelerin uygulanması
13 Projelerin sunumu
14 2. Ara sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Leuckenotte AG. Gerontologic Nursing. 2nd edition, Mosby, 2000.
Phipps WJ, Sands JK, Marek JF, Medical Surgical Nursing Concept and Clinical Practice, Mosby Year Book, Philidelphia, 1999.
Lacroix A. Therapeutic Education of Patients. 2nd edition, Mosby, 2003.
Özçelik E. Tip 1 Diabetes Mellitus Adolesanlara Verilen Eğitimin Metabolik kontrolleri ve Özbakım Üzerine Etkisi, 2001.
Küçükgüçlü Ö., Bakımverenlerin Yükü Envanterinin Türk Toplumu İçin Geçerlilik ve Güvenirliğinin İncelenmesi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.
Fadıloğlu Ç, Argon G, Esen A, Karadakovan A, Akyol AD, Kronik Hastalıklarda Bakım II, II Ege Dahili Tıp Günleri, İzmir, 2003.
Birol L, Akdemir N, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, 1. Baskı, Vehbi Koç Vakfı, İstanbul, 2003.
Yılmaz C, Fadıloğlu Ç, Çetinkalp Ş, Diyabet Hemşiresi El Kitabı, İzmir, 2002.
www.calgaryhealthregion.ca/cdm. Chronic Disease Management
www.cdc.gov/nccdphp/patch. Chronic Disease Prevention

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kaynak tarama, beyin fırtınası, soru-cevap, grup tartışması, grup çalışması sorun çözme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamalarının toplamı ikiye bölünerek ara sınav notu elde edilecek, bu notun yüzde 60 ı ile, final notunun % 40 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %60 yarıyıl içi notu (%30 1. Ara sınav+% 30 II. Ara sınav)+%40 final notu

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Burcu Akpınar Söylemez
burcu.akpinar@deu.edu.tr
Tel: 412 47 93

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555555555555