Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sahne Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR HÜLYA NUTKU |
Dersi Alan Birimler |
Sahne Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
II.Dünya savaşından sonra ortaya çıkan epik tiyatro ve politik tiyatro yönetmenleri Piscator,Brecht ve Meyerhold tiyatrosu ile absurd eğilimlerin ardından ortaya çıkan günümüzün tanınmış yönetmenlerin tiyatroya getirdiği yenilikler reji alanındaki buluşları ve onların üzerine yazılmış yazıları ya da kendi yorumlarını değerlendirmek |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Nutku,Özdemir. Oyunculuk Tarihi 1.2.cilt, Dost Yay. Ank |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Kuramsal bilgilendirmenin ardından 20.yüzyılın ortasından günümüze değin dünyada bizde yönetmenliğin durumu, getirilen yenilikler, dünyada ses getirmiş yapımlar, yönetmenlerin bu konuda eserlerinin okunması, Türkiyede yönetmenliğin değerlendirilmesi ve genel değerlendirmeye yönelik sunum ve ödevler |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Konuyla ilgili kitapların okunması, verilerin toplanması varsa internetten görsel malzeme kullanımı, kayanak zenginliği, yorumların ve yaratıcı fikirlerin özgün düşünce ve yorumlarla buluşturulması |
Değerlendirme Kriteri |
Değerlendirme yöntemleri geçerlidir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
kaynak kullanımı,görsel malzeme bolluğu,internet verileri, ödev, sunum disiplini |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hulya.nutku@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 12.00-13.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|