DERS ADI

: SAHNE TASARIMINDA İLERİ KURGULAMA PROBLEMLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5122 SAHNE TASARIMINDA İLERİ KURGULAMA PROBLEMLERİ II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR SELDA KULLUK YERDELEN

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

XX.yüzyıl tiyatro mekanlarının tiyatro işlev ve yaşantısı ile bağlantısının aktarılarak çağdaş tiyatroda mekan sorunu ve çözümlerinin incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne Tasarımı alanında edinmiş olduğu teorik bilgileri ,beceri ve yaratıcılığını kullanabilmesi
2   Sahne Tasarımındaki hem sanatsal hem de kültürel bilgi birikimini alana ilişkin yenilikçi, çağdaş yaklaşımlarla birleştirebilmesi
3   Sahne Tasarımı alanı dışında farklı disiplinlerle işbirliğinde bulunarak farklı alan bilgilerini mesleğinde kullanabilmesi
4   Sahne Tasarımı alanı ile ilgili konularda analiz/yorum/eleştiri yaparak özgün sanat yapıtı, yöntemi yada tasarımı geliştirebilmesi
5   Bilimsel araştırma yaparak sonuçlarını farklı sunum biçimlerine (makale, tez, bildiri, sunum, seminer , uygulama vb.) dönüştürebilmesi ve bunu yazılı/sözlü olarak sunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Appia ve Graig in Tiyatroda Mekan Kurguları
2 Meyerhold un Tiyatro Mekan Kurguları
3 A.Artaud un Tiyatro Mekan Kurguları
4 Appia ,Graig, Meyerhold ve A.Artaud un Mekanlarının Görsel Sunumu -
5 Piscator un Tiyatro Mekan Kurguları
6 B.Brecht in Tiyatro Mekan Kurguları
7 Vize sınavı
8 Grotowski nin Tiyatro Mekan Kurguları
9 P.Brook un Tiyatro Mekan Kurguları
10 Richard Schechner `in Tiyatro Mekan Kurguları
11 Günther-Scneider Siemssen in Tiyatro Mekan Kurguları
12 J.Svaboda nın Tiyatro Mekan Kurguları
13 J.Svaboda nın Tiyatro Mekan Kurguları
14 Öğrencilerin Mekan Kurgularının Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gay McAuley ,Space in Performance: Making Meaning in the Theatre, Publication Date: December 8, 2000 | ISBN-10: 047208769X | ISBN-13: 978-0472087693
Yardımcı kaynaklar: J.Hilmera-M.Vargha, Beyond Everydayness Theatre Architecture in Central Europe,The National theatre,Praha,2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi haftalık programda belirttiği konularda derste kuramsal bilgilendirme yapar.
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Bir önceki derste kuramsal olarak anlatılan konularla ilgili görsel malzemeler öğrenciler tarafından bir sonraki ders hazırlanır.Görsellerle ilgili öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı teşvik edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

iki ödev sunumunun ortalaması alınacaktır. final sınavından da not verilecektir

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içinde verilen ödevlerle (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Dersin % 70 ine katılım zorunludur.
2- Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selda.kulluk@deu.edu.tr tel:29248

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba: 13:00/15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Örnek olay çalışması 3 3 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 3 33
Ödev Hazırlama 1 16 16
Sunum Hazırlama 3 12 36
Kitap Okuma 1 16 16
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55