DERS ADI

: SİYASAL DÜŞÜNCELER VE AKIMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5073 SİYASAL DÜŞÜNCELER VE AKIMLARI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYŞEN UYSAL

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Teorik ve tarihsel olarak karşılaşılan mevcut fikir ve siyasi akımları öğrenme ve analiz etme yeteneği kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İdeolojik bilginin derinleştirilmesi
2   Çağdaş siyasal düşüncelerin tarihsel analizinin yapılması
3   Siyasal düşünceler hakkında temel bilgilere sahip olunması
4   İdeolojileri karşılaştıralbilecek yetkinliğe sahip olunması
5   Metin ve konuşmaların analizlerinin yapılmasında yetkin olunması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel tanıtım
2 Kavramların tanımlaması : Fikirler, siyasi hareketler, ideolojiler
3 19. yüzyılda Milliyetçilik
4 20. yüzyılda Milliyetçilik
5 Irkçılık
6 Türkiye'de Milliyetçilik ve ırkçılık (1960-1980)
7 Arasınav
8 1980 sonrası Türkiye'de Milliyetçilik ve ırkçılık
9 Siyasal İslam
10 Radikal İslamcılık
11 Ilımlı İslamcılık
12 Türkiyede'de radikal ve ılımlı islam
13 AKP nin dini bağlılık prizması
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Benedict Anderson, Hayali Cemaatler. Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması, Metis Yayınları, 1993.
Norberto Bobbio, Sağ ve Sol: Bir politik ayrımın anlamı, Dost Kitabevi Yayınları, 1999.
Hamit Bozarlan, Histoire de la Turquie Contemporaine, Repères, 2007.
Craig Calhoun, Milliyetçilik, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2007.
E.J. Hobsbawm, 1780 den Günümüze Milliyetler ve Milliyetçilik. `Program, Mit, Gerçeklik , Ayrıntı Yayınları, 1993.
Modern Türkiye de siyasi Düşünce: Milliyetçilik, cilt 4, İletişim Yayınları, 2003.
Modern Türkiye de siyasi Düşünce: İslamcılık, cilt 6, İletişim Yayınları, 2005.
Bülent Tanör & K. Boratav & S. Akşin, Türkiye Tarihi 5. Bugünkü Türkiye 1980 1995, Cem Yayınları, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciler bir öğe/ tema seçerek, seçtikleri öğeyi/temayı teorik ve tarihsel olarak yazılı ve sözlü analiz edilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysen.uysal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Final Sınavına Hazırlık 1 27 27
Sunum Hazırlama 1 22 22
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 21 21
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.154354
ÖK.243255
ÖK.343545
ÖK.445544
ÖK.533434