Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mali Hukuk Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR HALUK EGELİ |
Dersi Alan Birimler |
Mali Hukuk Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Devletin ekonomideki görev ve fonksiyonlarının artmasına paralel olarak bütçeler hacim ve bileşim olarak genişlemektedir. Bu bağlamda devletin toplumsal tercihler doğrultusunda kamusal mal ve hizmetleri üretebilmesi, kaynakların rasyonel ve etkin kullanımına bağlıdır. Bu durum da bütçelerin daha iyi kullanılmasına ve en ileri tekniklerle hazırlanmasına yol açmaktadır. Esasen bütçe tekniklerindeki gelişmeler devlet anlayışındaki değişime bağlı olarak bütçe uygulamalarının daha kapsamlı bir şekilde ele alınmasını gerektirmektedir. Bu dersin amacı; bütçe sistemlerinin geçmişten günümüze ne yönde bir gelişme gösterdiğini ve söz konusu bu tekniklerin bütçe uygulamaları yönünden ne şekilde kullanılması gerektiğini ortaya koymak ve değerlendirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak:DEVLET BÜTÇESİ,Prof.Dr.Kâmil TÜĞEN,2011 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğrenci merkezli, teorik anlatım ve pratikteki uygulamaları üzerine tartışma yoluyla değerlendirmeler, |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Değerlendirme yöntemi, öğrenme çıktıları ve derste kullanılan öğretim teknikleri ile uyumlu bir şekilde hazırlanmıştır. |
Değerlendirme Kriteri |
DERSTE YAPILACAK SUNUMLAR ,HAZIRLANACAK ÖDEVLER, VE SINAVLARLA DERS ÇIKTILARININ SAĞLANIP SAĞLANMADIĞI DEĞERLENDİRİLECEKTİR. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
0.232.420 41 80- e posta:haluk.egeli@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
SALI 11:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|