DERS ADI

: KENTLEŞME VE ÇEVRE SORUNLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YÖN 4207 KENTLEŞME VE ÇEVRE SORUNLARI ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Yerel Yönetimler

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÜCEBAŞ

Dersi Alan Birimler

Yerel Yönetimler (İÖ)
Yerel Yönetimler

Dersin Amacı

Kentleşme ve çevre sorunlarına ilişkin temel kavramların tanımlanması; Dünya da kentleşme ve çevre sorunlarının gelişiminin açıklanması; Türkiye de kent, kentleşme ve çevre sorunlarına ilişkin tarihsel gelişimin ve mevzuatın açıklanması; konuya ilişkin sorunların ve çözüm önerilerinin tartışılabileceği temel donanımın verilmesinden sonra konunun sınıf ortamında tartışılarak çözüm önerileri geliştirilebilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kentleşme ve çevre ile ilgili kavramları tanımlayabilme
2   Kavramların ve kavramlara ilişkin politikaların gelişim sürecini anlatabilme
3   Türkiye de kentleşme ve çevre konusunun gelişimini ve sorunlarını belirtebilme
4   Türkiye deki kentleşme ve çevre politikalarını değerlendirebilme
5   Türkiye deki kentleşme ve çevre sorunlarına ilişkin öneri geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavramsal çerçeve: Kent, kentleşme ve kentleşme politikaları
2 Tarihte kent ve kentleşme
3 Farklı Sistemlerde Kent, Kentleşme ve Kent Planlaması
4 Türkiye de Kentleşme Süreci ve Kentleşme Politikaları
5 Kent Planlaması
6 Kent Kuramları
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Bölgesel Gelişme ve Bölge Planlaması
10 Konut ve Türkiye de Konut Politikası
11 Gecekondu, Türkiye de Gecekondu Sorunu ve Politikası
12 Kentsel Topraklar ve Kent Planlamasındaki Önemi
13 Çevre, Çevre Sorunları ve Politikası
14 Türkiye de Çevre Politikaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Keleş, Ruşen. 2010. Kentleşme Politikası. Ankara: İmge Kitabevi
Yardımcı kaynaklar:
Şahin, Yusuf. 2010. Kentleşme Politikası. Trabzon, Murathan Yayınevi.
Duru, Bülent ve Alkan Ayten. 2002. 20. Yüzyıl Kenti. Ankara: İmge Kİtabevi
Işık, Oğuz ve Pınarcıoğlu, Melih. 2002. Nöbetleşe Yoksulluk. İstanbul: İletişim Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Soru cevap
3. Tartışma ve örnek olay analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40 + FIN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40 + BUT* 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve dönem sonu sınavı ile öğrenme çıktıları ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0232 3012561 sultan.arap@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Makale İnceleme 4 3 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.3111111111
ÖK.41111111111
ÖK.511111111111