DERS ADI

: HEYKEL IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYK 2002 HEYKEL IV ZORUNLU 6 6 0 14

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ARZU ATIL

Dersi Alan Birimler

Heykel

Dersin Amacı

Heykelin temel problemlerini üslup farklılıklarını göz önünde bulunduracak şekilde çalışmalar yapmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatsal üslupları ve tavırları ayırt edip tanımlayabilmesi,
2   Biçim ve biçimlendirme ilişkisini kurabilmesi,
3   Biçimlendirme teknikleri ve donanımını kullanabilmesi,
4   Çalışmalarında biçim bilincinin inşa edilebilmesi,
5   Malzeme, teknik ve biçim organizasyonunu yapabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Doğrudan anlatım yöntemi ve bununla ilgili örneklerin incelenmesi, tasarım süreci ve aşamaları. Ödev şeklinin ve konularının belirleme./Heykelde fikir ve anlatım./ Üç Boyutlu Form. Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
2 Malzemeyi dönüştürmek (metamorfoz) Çeşitli dönemlerden heykel örneklerinin incelenmesi./Bir uygulama- I/ Heykel Formunun Elemanları(Kütle- boşluk, hacim, yüzeyler, kesitler, geçişler). Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
3 Malzemeyi dönüştürmek (metamorfoz) Çeşitli dönemlerden heykel örneklerinin incelenmesi./Değerlendirme./ Canlı Modelden Tekli Kompozisyon Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
4 Malzeme ve biçim: Getirilen nesne ve heykel örneklerinin incelenmesi/Bir uygulama-II./ Canlı Modelden Tekli Kompozisyon Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
5 Malzeme ve biçim: Getirilen nesne ve heykel örneklerinin incelenmesi./Değerlendirme./ Canlı Modelden Tekli Kompozisyon-Değerlendirme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
6 Biçimsel deformasyon, çeşitli örneklerin incelenmesi./Heykelde malzeme teknik ve biçimlendirme./ Canlı Modelden İkili Kompozisyon Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
7 Biçimsel deformasyon, çeşitli örneklerin incelenmesi./Bir uygulama/ Canlı Modelden İkili Kompozisyon Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
8 Biçimsel deformasyon, çeşitli örneklerin incelenmesi./Değerlendirme./Canlı Modelden İkili Kompozisyon-Değerlendirme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
9 Soyutlama: Heykel örneklerinin incelenmesi./Bir uygulama./ Canlı Modelden Çoklu Kompozisyon Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
10 Soyutlama: Heykel örneklerinin incelenmesi - Ödev teslimleri./Değerlendirme. Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
11 Ana biçim ve ara biçim bağıntıları: Çeşitli dönemlerden heykel örneklerinin incelenmesi./Heykelde biçim geliştirme./ Canlı Modelden Çoklu Kompozisyon Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
12 Ana biçim ve ara biçim bağıntıları: Çeşitli dönemlerden heykel örneklerinin incelenmesi./Bir uygulama-I/ Canlı Modelden Çoklu Kompozisyon Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
13 Ana biçim ve ara biçim bağıntıları: Çeşitli dönemlerden heykel örneklerinin incelenmesi./Bir uygulama-I/ Canlı Modelden Çoklu Kompozisyon Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
14 Dönem sonu değerlendirmesi. Uygulamaların değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Sculpture I-II-III-IV, Taschen, Köln, 1996
Sculpture - Appreaciation Of The Arts /2 L.R. Rogers
Yardımcı kaynaklar:

MILLS, John, Encyclopedia of Sculpture Techniques, Batsford Press, Londra, 2005
Çeşitli sanatçı katalogları
Teknik, malzeme katalogları ve broşürler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere ders konularına uygun çeşitli örnekler gösterilerek anlatım ve tartışmalar yapılır .
Atölyede yapılan çalışmaları ders sırasında izlenerek öğrenciler yönlendirilir.
Ders kapsamında tavsiye edile kaynakların okunmasıyla sanat konusunda genel kavramlar tanımlanır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 ATL AtölyeÇalışmaları
4 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + ODV * 0.10 + ATL * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derse devamlılık izlenerek değerlendirilir.
Her çalışma dersi yürüten öğretim üyeleri tarafından değerlendirilir.
Dönem içersinde bir adet yazılı ödev hazırlarlar ve kendilerinden istendiğinde sunum yaparlar.
Dönem sonunda, yapılan tüm çalışmalar fotoğraflı ve açıklamalı bir dosya ile ders jürisine sunularak değerlendirilir.
Derse devamlı olmak değerlendirmeye katılmak için tek şarttır.

Değerlendirme Kriteri

Derse devamlılık
Atölye ve çalışma düzenine uyum
Uygulamalardaki performans yeterlilik
Ders planına uyum, malzeme ve araç gerecin zamanında edinilmesi
Çalışmaların tamamlanma düzeyi ve süresi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Dönemlik minimum zorunlu devamlılık oranı %80 dir.
Malzemeyle uygulamalar ders atölyesinde öğrencinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Atölye ve çalışma düzenini bozan davranışlarda disiplin cezası uygulanır.
Her öğrenci kullanacağı malzeme ve donanımı kendisi edinecektir.
Öğrenciler Her çalışmayı bitiminde fotoğraflayacak dönem sonunda çalışma bilgilerini içeren bir arşiv dosyasında toplayacak ve sunacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.cakir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersin saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 6 84
Uygulama 14 6 84
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Ödev Hazırlama 14 8 112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 350

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555311555555
ÖK.25555551531551
ÖK.35355551313
ÖK.455355531335313
ÖK.55355553155333