DERS ADI

: HEYKEL VE ÇEVRE I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYS 4003 HEYKEL VE ÇEVRE I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT OKTAY ŞAHİNLER

Dersi Alan Birimler

Heykel

Dersin Amacı

HEYKEL VE ÇEVRE İLİŞKİSİNİN TARİHSEL VE SOSYO-KÜLTÜREL OLARAK ANLATIM(İFADE) OLANAKLARI/FARKLILIKLARI BAKIMINDAN GÖSTERDİĞİ ÇEŞİTLİLİĞİ KAVRAMAK VE BU YOLLA ÖZGÜN ÖRNEKLER ORTAYA KOYABİLMEKTİR.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevreyi sanata dair kendi duyarlılığıyla ilişkilendirebilmesi,
2   Bu amaçla projeler üretebilmesi ve geliştirebilmesi,
3   Projelerini sunabilecek uygulama örneği(maket) gerçekleştirebilmesi,
4   Bu amaçla ortaya çıkabilecek diğer alternatiflere açık olup tartışabilmesi,
5   Heykel sanatının kamusal paylaşımdaki yerini ve ilişkisini ortaya koyabilmesi,, beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Heykel ve çevre tanımı, ilişkisi ve tarihsel süreci,
2 Heykel ve kaidesi, örnekleri ve bir uygulama için araştırma,
3 Uygulamanın tamamlanması,
4 Uygulamanın değerlendirilmesi,
5 Heykelin yakın çevresiyle ilişkisi, farklı dönem ve örnekler üzerinden incelenmesi ve örnek bir(kopya) uygulaması,
6 Uygulamanın tamamlanması,
7 Uygulamanın değerlendirilmesi,
8 Heykelin tüm çevresiyle ilişkisi, farklı dönem ve örnekler üzerinden incelenerek örnek bir (tercihe bağlı olarak kopya) uygulaması,
9 Uygulamanın tamamlanması,
10 Uygulamanın değerlendirilmesi,
11 Çevrenin sosyo-kültürel yapısı dikkate alınarak kurulacak estetik ve plastik yapının heykeli biçimlendirmesi, sorunlarını ve çözümlerini örnekler üzerinden inceleme,
12 Konu ve ilişkisi bakımından özgün bir uygulama projesinin oluşturulması ve geliştirilmesi,
13 Uygulamanın gerçekleştirilmesi,
14 Uygulamanın değerlendirilmesi,

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Peyzaj tasarımı, landart, meydan, park, kamusal alan ile ilgili kitaplar, makaleler ve görsel kaynaklar
Diğer ders materyalleri: İnternet ortamında ulaşılan çeşitli yayınlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Var olan örnekleri inceleme, kopya çalışmaları, uygulamalı maket çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin konu dahilinde üretilen ve geliştirilen projelerin sonuçlandırılması sürecini kapsayan bir deneyimler bütününü dikkate alan katılımcı ve paylaşımcı bir tartışma ortamını yaratmayı amaçlayan değerlendirme yöntemi uygulanır.

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, projelerin süreci ve tamamlanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencinin derse katılımı, yılsonu değerlendirmeye katılımı

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

oktay.sahiner@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

cuma 08.45-12.15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
teorik(ders anlatımı) 14 2 28
uygulama(atölye çalışması) 14 2 28
dönem sonu değerlendirme 1 4 4
Doküman toplama, inceleme 14 1 14
Uygulamayı geliştirme 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15135111535331
ÖK.251355535555313
ÖK.3113351513315
ÖK.43331135555513
ÖK.53153315133333