DERS ADI

: DESEN III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYK 3003 DESEN III SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Grafik
Aksesuar Tasarımı
Sinema ve Televizyon
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Heykel
Film Tasarım ve Yazarlık
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Modele dayalı bir formu çizgiyle analiz ederek form hafızasını güçlendirmek ve Çizim sanatının inceliklerini öğretmek; Zihindeki bir formu, soyut kavramları ve/veya heykel projelerini taslak halinde çizgi ile ifade edebilme yeteneğinin geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Orantı hatalarına düşmeden çizim yapabilmesi,
2   Uzun süreli çalışmalarla formu ayrıntılı olarak etüt edebilmesi,
3   Kısa sürede ana hatlarıyla formu ele geçirebilmesi,
4   Çizim tekniklerini amacı doğrultusunda kullanabilmesi
5   Çizim yöntemlerini amaca yönelik belirlemesi ve uygulayabilmesi, beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Canlı Modelden Kadın Figürü Etütleri /Eskizler (Karakalem, Füzen, sangine, çini mürekkep, renkli malzemeler kuru pastel sulu boya vb. malzemeler) Görsel sunum Klasik Üsluba ait örnek incelemeleri
2 Canlı Modelden Kadın Figürü Etütleri /Eskizler Klasik desen konusunda literatür tarama
3 Canlı Modelden Kadın Figürü Etütleri/Eskizler Klasik Üsluba ait sanatçılardan kopya çalışması ödevi
4 Canlı Modelden Kadın Figürü Etütleri/Eskizler Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
5 Canlı Modelden Erkek Figürü Etütleri/Eskizler Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
6 Canlı Modelden Erkek Figürü Etütleri/Eskizler Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
7 Canlı Modelden Erkek Figürü Etütleri/Eskizler Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
8 Canlı Modelden Erkek Figürü Etütleri/Eskizler Görsel sunum Barok Üsluba ait örnek incelemeleri
9 Figür-Mekan İlişkisi Etüt/Eskiz Çalışmaları Barok desen konusunda literatür tarama
10 Figür-Mekan İlişkisi Etüt/Eskiz Çalışmaları Barok Üsluba ait sanatçılardan kopya çalışması ödevi
11 Figür-Mekan İlişkisi Etüt/Eskiz Çalışmaları Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
12 Canlı Modelden Ayrıntı Çalışmaları Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
13 Canlı Modelden Ayrıntı Çalışmaları Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
14 Canlı Modelden Ayrıntı Çalışmaları Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Michael JAFFE, The Great Heritage-Renaissance and Baroque Drawings from Chatsworth , National Gallery of Art, Board of Trustees, Washington -1995

2- Hugo CHAPMAN, Michelangelo Drawings: Closer to the Master , The Trustees of the British
Museum,London-2005
3- Frank ZÖLLNER, Leonardo da VINCI 1452-1519 : The Complete Paintings and Drawing , Taschen,
London- 2003
4- Masterpies From The Hamburger Kunsthalle, Drawing in Rembrandt s Day , Museum Het
Rembrandthuis Rembrandt Information Centre, Amsterdam-2012
5- Editor: Klaus Albrecht SCHRÖDER, (Çok Yazarlı) The Great Masters of The Albertina Michael
Imhof Verlag, Petersberg-2008
6- Raffaele De GRADA, Maitres Du Desin Dictionnaire , Celiv, Paris-1994
7- Mervyn LEVY, Drawing and Sculpture , Adams and Dart, Somerset- 1970
Diğer ders materyalleri:
1- Canlı Model
2-İnternet ortamında ulaşılan çeşitli yayınlar (film, video vb.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Sözlü Anlatım,
2- Görsel sunum eşliğinde Anlatım,
3-Gözleme dayalı çalışmalarla analiz yapma,
4-Uygulamalar boyunca çalışma sürecinin öğretim elemanı tarafından takip ve yönlendirmesi,
5- Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneylediği bilgi, düşünce ve sorunları sözlü olarak paylaşması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC DersiçiÇa.
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 ESK DesenDef/Eskiz
5 DSD DnmSonuDeğ.
6 BSN Başarı Notu DIC * 0.65 +ODV * 0.10 + DKL * 0.10 + ESK * 0.05 +DSD * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğrencinin derse üst düzeyde katılımını gerektirecek inisiyatif ile Öğretim elemanı ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama dahilinde öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Öğrencilerden kendi belirledikleri malzeme ve tekniklerle canlı modelden yaptıkları etüt çalışmalarını dersteki tüm öğrencilerin görebileceği şekilde sunması; deneyimlediği bilgi ve düşüncelerini aktarması ve ne gibi sorunları irdelediğini açıklaması beklenir. Tartışma ortamı içinde karşılıklı değerlendirmelerle öğrencinin ufkunu açacak saptamalar yapılması esastır.

Değerlendirme Kriteri

1- Öğrencinin derse devam durumu,
2- Ders kapsamında bizzat yaptığı uygulamalı çalışmaların teknik ve artistik bakımından niteliği,
3- Ders içi performansı ,
4- Çalışmaların niceliği ve
5- Çalışmaların içerik ile uyumu dikkate alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencinin 1- Dersin en az %80 ine katılması,
2- Ders işleyişinde önceden belirlenmiş takvime uyması,
3- Uygulamada kullanılacak alet ve malzemeleri sağlaması gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Sevgi AVCI
sevgi.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba günleri : 13:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Teori (Ders anlatımı)14 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Ödev-Sunum hazırlama 1 14 14
Desen Defteri Eskiz 14 1 14
Dönem Sonu Değerlendirme 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13
ÖK.21
ÖK.3
ÖK.45
ÖK.55