DERS ADI

: DESEN I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYK 2003 DESEN I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Grafik
Aksesuar Tasarımı
Sinema ve Televizyon
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Heykel
Film Tasarım ve Yazarlık
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Desenin temel elemanı çizgiyi; desen türlerini, çizim yöntem, ilke ve tekniklerini tanıtmak, Organik ve İnorganik nesnelerden çizim alışmaları ile görme, algılama ve biçimlendirme yeteneğini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . Desenin temel ögesi çizgiyi gördüğünü yansıtabilecek şekilde kullanabilmesi,
2   Çizgi türlerini, çizgi ile ifade olanaklarını araştırabilmesi
3   Çizim yöntemlerini hayata geçirebilmesi
4   Karakalem tekniği ile gözleme dayalı biçimlendirme yapabilmesi,
5   Desen çizmenin ilkelerini tanımlaması ve uygulayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Desen Tanımı, Malzemelerin Tanıtımı Sözlü Anlatım
2 Çizgi Tanımı, Çizgi Türleri Görsel Sunumlu Anlatım
3 Çizgi alıştırmaları Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
4 Desen Çizmenin ilkeleri; Bütünü Algılama Uygulama çalışmaları, takip ve değerlendirmeler
5 Desen Çizmenin ilkeleri; Parça-Bütün İlişkisi İçinde Görme Uygulama çalışmaları, takip ve değerlendirmeler
6 Desen Türleri; 1-Çizgisel Desen, 2-Gölgesel Desen Görsel Sunumlu Anlatım
7 Desen Türleri; Çizgisel Desen Örneklerinin İncelenmesi Görsel Sunumlu Anlatım, Çizim alıştırmaları ve takibi
8 Desen Çizim Teknikleri; Karakalem tekniğinin örneklerle incelenmesi Görsel Sunumlu Anlatım
9 Çizgi ile Biçimlendirme alıştırmaları Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
10 Çizgi ile Biçimlendirme alıştırmaları Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
11 Çizgi ile Biçimlendirme alıştırmaları Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
12 Desen Çizim Yöntemleri; Geometrik Uygulama çalışmaları takip ve değerlendirmeler
13 Desen Çizim Yöntemleri; Konsrüktif Uygulama çalışmaları, takip ve değerlendirmeler
14 Desen Çizim Yöntemleri; İfadeci Uygulama çalışmaları, takip ve değerlendirmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Gottfried BAMMES, Studien zur Gestalt des Menschen , E.A SEEMANN,Leipzig-2001
2- Gottfried BOMMES, Der Nackte Mensch, Veb Verlag Der Kunst, Dresden
3- Michael JAFFE, The Great Heritage-Renaissance and Baroque Drawings from Chatsworth ,
National Gallery of Art, Board of Trustees, Washington -1995
4- Hugo CHAPMAN, Michelangelo Drawings: Closer to the Master , The Trustees of the British
Museum,London-2005
5- Frank ZÖLLNER, Leonardo da VINCI 1452-1519 : The Complete Paintings and Drawing , Taschen,
London- 2003
6- Editor: Klaus Albrecht SCHRÖDER, (Çok Yazarlı) The Great Masters of The Albertina Michael
Imhof Verlag, Petersberg-2008
7- Raffaele De GRADA, Maitres Du Desin Dictionnaire , Celiv, Paris-1994

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Sözlü Anlatım,
2- Görsel sunum eşliğinde Anlatım,
3-Gözleme dayalı çalışmalarda analiz yapma,
4-Uygulamalar boyunca çalışma sürecinin öğretim elemanı tarafından takip ve yönlendirmesi,
5- Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneylediği bilgi, düşünce ve sorunları sözlü olarak paylaşması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC DersiçiÇa.
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 ESK DesenDef/Eskiz
5 DSD DnmSonuDeğ.
6 BSN Başarı Notu DIC * 0.65 +ODV * 0.10 + DKL * 0.10 + ESK * 0.05 +DSD * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğrencinin derse üst düzeyde katılımını gerektirecek inisiyatif ile Öğretim elemanı ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama dahilinde öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Dersin en başında belli başlı konular sergilenir. Gözleme dayalı araştırmalar uygulamalı olarak yapılır. Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneyimlediği bilgi ve düşüncelerini aktarması ve ne gibi sorunları irdelediğini açıklaması beklenir.

Değerlendirme Kriteri

1- Öğrencinin derse devam durumu,
2- Ders kapsamında bizzat yaptığı uygulamalı çalışmaların teknik ve artistik bakımından niteliği,
3- Ders içi performansı ,
4- Çalışmaların niceliği ve
5- Çalışmaların içerik ile uyumu dikkate alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencinin 1- Dersin en az %80 ine katılması,
2- Ders işleyişinde önceden belirlenmiş takvime uyması,
3- Uygulamada kullanılacak alet ve malzemeleri sağlaması gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Sevgi AVCI
sevgi.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Teori (Ders anlatımı) 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Ödev-Sunum hazırlama 1 14 14
Desen Defteri- Eskiz 14 1 14
Dönem Sonu Değerlendirme 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13331333
ÖK.233331333
ÖK.333331333
ÖK.433331333
ÖK.533331333