DERS ADI

: GÖRSEL DÜŞÜNME YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEM 1420 GÖRSEL DÜŞÜNME YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Temel Sanat Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BERNA AYDIN

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Dramatik Yazarlık-Dramaturji
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Halı Kilim Eski Kumaş Desen
Seramik ve Cam Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Resim
Müzik Bilimleri
Heykel
Fotoğraf
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tezhip
Tekstil Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Bu derste ;

Görsel eğitimin sadece resim sanatıyla ilgili olmadığını gözün eğitilmesinin düşüncenin yaratıcılığının geliştirilmesi demek olduğunu disiplinlerarası sanat tarihsel karşılaştırmalı örneklerle açıklanması

hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel düşünmenin kültürel, sosyolojik, psikolojik, bilimsel değişimlerle biçimlenebileceğinin farkındalığının geliştirilmesi;
2   Sanatsal ifade de hem görsel hem de kuramsal olarak problemi belirleyebilme, inceleyebilme ve çözebilme becerilerini geliştirebilmesi;
3   Yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirebilmesi;
4   Sanat ve Tasarıma yönelik kuramsal alt yapıyı kazanabilmesi;
5   Estetiğin sanat tarihsel süreç içindeki değişimini kavrayabilmesi;
6   Bir eseri çeşitli kuramlarla ilişkilendirerek yorumlayabilme ve eleştirebilme becerileri kazanması;

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görsel Algıda Zeka
2 Beklenmedik Görsel Kombinasyonlar
3 Değişen Perspektif Anlayışı
4 Ritim-Tekrar
5 Hareket
6 Boyut-Ölçek
7 Renklerin Keşfi
8 Görsel Sanatlarda Öznellik Ve Nesnellik Yaklaşımları
9 Arasınav
10 Geleneğin Yeniden Yorumlanması
11 Kolaj-Asamblaj-Montaj
12 Hiciv-İroni-Parodi-Pastij
13 Manipüle Edilmiş Semboller
14 Yeni Medya ve Teknolojilerin Sanatsal İfadeye Katkısı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Wolf, Henry (1988), Visual Thinking Methods for Making Images for Memorable, American Showcase, New York.
Fisher, M. P.; Zelanski, P. (1996). Design Principles and Problems. New York: Harcourt Brace College Publishers.
Gilbert, R. (1995). Living With Art. New York: McGraw-Hill, Inc.
Samara, T. (2008). Design Evolution: Theory Into Practice. Rockport Publishing.
Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton (2015), Sanatın Temelleri, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
Arnheim, Rudolf(2012), Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul.
Berger, John(1999), Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul.
Leppert, Richard(2002), Sanatta Anlamın Görüntüsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
Gombrich, E.H.(), Sanat ve Yanılsama, Remzi Kitabevi,
Eco, Umberto(2006), Güzelliğin Tarihi, Doğan Kitap, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik olarak işlenir. Ders konuları öğretim elemanının rehberliğinde, görsel örneklere dayalı ve karşılaştırmalı değerlendirme tekniğine dayalı bir biçimde örneklenerek sunulur. Öğrencilerin derse fikri olarak katılımının sağlanması için tartışma olanakları sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ödev/İnceleme yapılması öngörülen kitap/kitapları edinmek.
Derslerin en az %70 ine katılmak.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.135533111
ÖK.23553531311
ÖK.3355353111
ÖK.455535331311
ÖK.5355333111
ÖK.63555533511