DERS ADI

: MODA MARKA YÖNETİMİ VE TREND ANALİZİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TTS 3022 MODA MARKA YÖNETİMİ VE TREND ANALİZİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarım Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERTAÇ ALGÜNEY

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Moda Giyim Tasarımı

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere, moda marka yönetimi ve geleceğin müşteri profillleri, trend hareketleri konusunda ön görü yapabilme ve bilgi toplama konusunda uygulama becerisi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışları ve bu doğrultuda stratejik planlama ve marka yönetimi kavramlarını anlaması,
2   Analiz öngörüye, öngörü doğru fikre ulaştırır felsefesi ile araştırma ve veri analizinin önemini kavraması
3   Tüketicinin belli ürünleri tercih etmesinin ardındaki nedenleri analiz edebilmesi
4   Tasarım kaynaklı inovasyon ve uygulamanın önemini anlayabilmesi
5   Tasarım yönetimi, zaman, proses, planlama ve kontrol yöntemlerini kavrayabilmesi
6   Moda endüstrisinin temel ekonomik prensiplerini öğrenmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konu hakkında önemli terim ve terminoloji konusunda öğrencilerin bilgisini ölçme
2 Değişen moda endüstrisi, Tüketici talepleri ve yaratıcı düşünce çözümleri
3 Moda marka yönetimi konusunda ne tür yeteneklere ihtiyac vardır.
4 Moda marka yöneticisinin sorumlulukları nelerdir.
5 Pazar bilgisi , pazar payı, pazar hedef kitle ayrımı.
6 Tasarım yönetimi, zaman, proses, planlama ve kontrol.
7 Ara Sınav
8 Moda marka yönetimi hedeflerinin temel ögeleri.
9 Moda endüstrisinin temel ekonomik prensipleri
10 Tüketici davranısları ve bu doğrultuda startejik planlı marka yönetimi
11 Tasarım kaynaklı inovasyonun marka yönetimindeki yeri ve önemi.
12 Tasarım kaynaklı inovasyonun marka yönetimindeki yeri ve önemi.
13 Gelecekte bizi ve moda endüstrisini bekleyen büyük değişiklikler.
14 Tüketici niye senin markanı tercih etsin

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
The New Business of Design by IDCA (Int.DesignConferenceinAspen). ALL WORTH PRESS NEW YORK -1996
How Great Design Will Make People Love your Company by Brunner & Emery. - PEARSON EDUCATION INC. PT PRESS -NEW JERSEY -2009
What Customers Really Want by Scott Mc Kain. - NELSON BUSINESS- USA - 2005
Lateral Thinking for Management by Edward de Bono. - PENGUIN BOOKS -ENGLAND -1999

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Öğretim elemanı öğrencileri, güncel moda eğilimleri doğrultusunda seçtikleri çıkış noktalarına, hedef kitleye ve uygulama alanlarına yönelik ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir ve konuları ile ilgili görüşlerini yazılı ve görsel olarak sunmalarını ( rapor, tasarlama sürecini anlatan hikaye defteri sunum paftası v.b.) hazırlamalarını ister.
Derste yapılan değerlendirmelere katılabilmesi, diğer projelerin tasarımlarına eleştirel bakabilmesi ve yorum yapabiliyor olması,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

- Power Poınt sunumları
- Ders süresince Moda Endüstrisi ile ilgili örnek çalışmalar üzerinde sorun çözmeye yönelik canlı tartışmalar yapılır.

Değerlendirme Kriteri

Derse devamlılık
Derse katılım
Ödevler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sertacalguney@gmail.com
0555 689 97 30

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15333
ÖK.2353
ÖK.351333
ÖK.43313
ÖK.5353335
ÖK.635333