DERS ADI

: 3D BİLGİSAYAR CANLANDIRMASI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTC 3217 3D BİLGİSAYAR CANLANDIRMASI I ZORUNLU 3 1 0 4

Dersi Veren Birim

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MARKUS BERGER

Dersi Alan Birimler

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Amacı

3D Bilgisayar Canlandırma Tekniklerini, aşamaları olan modelleme, kaplama, boyama, kemikleme ve hareket animasyon teknik ve yöntemlerini kavratma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üç boyutlu canlandırma üretim yöntemlerini teorik düzeyde bilmesi.
2   Üç boyutlu canlandırma teknikleriyle üretimler yapabilmesi.
3   Üç boyutlu canlandırma tekniklerinin üretim yöntemlerini İleri düzeyde anlayabilmesi.
4   Üç boyutlu canlandırma tekniklerinin farklarını anlayabilmesi.
5   boyutlu canlandırma tekniklerinin üretim süreçlerindeki sorunları çözebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel 3D kavramlarını tanımak
2 3D programların temel kavramlarını tanımak ve kavramak
3 3D Programlar - 3D Max, Maya, Cinema 4D, Zbrush, BodyPaint incelemek, sonrasında, hangi sorunla karşılaşırsak hangi programla çözebileceğimiz konusunda bilgi edinmek.
4 Program İncelemeleriyle beraber prograların kullanım alanlarına ilişkin araştırma yaparak, programlar hakkında detaylı bilgiye sahip olmak.
5 3D Programlarda standart olarak var olan Nesneler tanımak ve standart nesnelerin özelliklerine göre bazı objeler oluşturmak
6 3D Programlardaki standart nesnelerin dönüşme özelliklerini kavramak ve uygulamalar yaparak tüm özelliklerine hakim olmak
7 Tüm önceki konuları toparlayıcı bir uygulama yapmak.
8 Modelleme ve Çeşitlerini öğrenmek
9 Modelleme tekniklerinden Katı Modelleme Tekniğini kavramak ve örnekler inceleyerek kolay uygulama yöntemlerini anlamak
10 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
11 Modelleme tekniklerinden Organik Modelleme Tekniğini kavramak ve örnekler inceleyerek kolay uygulama yöntemlerini anlamak
12 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
13 Nurbs Modeling Uygulamaları ve Tekniklerini kavramak
14 Modellemede Spline Kullanımları ve Effektleri tanımak ve uygulamalardaki etkinliklerini kavramak

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Mastering 3D Animation - Peter Ratner.
The Art of 3D Computer Animation and Effects - Isaac Kerlow
3D Animation Essentials (Essentials (John Wiley)) - Andy Beane
Maya 2009 UNLIMITED - Nebi YIKAROĞLU

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, projeler üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi, Uygulama stüdyo pratikleri ve ödev aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecek. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama süreci öğrencilere, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnekler gösterilir bilgilendirilen öğrencilerden üç haftalık bir sürede örneğe benzer bir deneme yapmaları beklenir .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + ODV * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1-Öğrencilerin ürettiği denemeleri internet üzerinden öğrencilerin görebildiği kapalı grupta paylaşılır . Öğrencilerin mensubu olduğu grup puanlar. Öğrencilerden Alınan Puan % 50 sini oluştururken .İkinci % 50 Dersi veren Öğretim Üyesi tarafından belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

1-Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık,algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.karatay@deu.edu.tr
0506.506.63.36

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Tasarım Projesi 7 4 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 4 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1333344433445433
ÖK.2333344433445433
ÖK.3333344433445433
ÖK.4333344433445433
ÖK.5333344433445433