DERS ADI

: FİLM YÖNETİMİNDE SENARYO II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FYS 1402 FİLM YÖNETİMİNDE SENARYO II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Film Tasarım ve Yönetmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SALI SALIJI

Dersi Alan Birimler

Film Tasarım ve Yönetmenliği

Dersin Amacı

Yönetmenlik anasanat dalı öğrencilerinin filmin temel unsuru olan senaryo yazım ve tekniklerini öğrenmesi ve kavramasını sağlamaktaır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yönetmenlik anasanat dalı öğrencisinin filmin temel unsuru olan senaryo yazım teknikleri hakkında bilgilenmesi,
2   Sinopsis, film öyküsü, tredman yazımını öğrenmesi,
3   Dramatik yapı, olay örgüsü,karakter inşası,temel çatışma, yan çatışmalar ,özdeşleşme,katharsis gibi dramatik yapının belirleyici unsurlarını öğrenmesi.
4   Sinemasal anlam yaratmada renk,ışık,ses,müiük,efekt,kamera açıları vb. unsurların öneminin kavranması,
5   yaratıcı kapasitesini tanıması,ortaya çıkarması,değerlendirmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriği ve senaryo hakkında genel bilgi.
2 Konu ve tema belirlemesi.
3 Dramatik öykü normları hakkında bilgilenme.(giriş,gelişme,sonuç,çatışma,olay örgüsü,karakter,tip,özdeşleşme,katharsis vb.) ve sinopsis yazımlarırmö başlatılması.
4 Dramatik öykü normları hakkında bilgilenme.(giriş,gelişme,sonuç,çatışma,olay örgüsü,karakter,tip,özdeşleşme,katharsis vb.) ve sinopsis yazımlarırmö başlatılması.
5 Dramatik öykü normları hakkında bilgilenme.(giriş,gelişme,sonuç,çatışma,olay örgüsü,karakter,tip,özdeşleşme,katharsis vb.) ve sinopsis yazımlarırmö başlatılması.
6 Konulara uygun filmlerin izlenmesi, derslerde çözümleme yaılması, aynı zaman karakter analizlerinin başlatılması.
7 Konulara uygun filmlerin izlenmesi, derslerde çözümleme yaılması, aynı zaman karakter analizlerinin başlatılması.
8 Konulara uygun filmlerin izlenmesi, derslerde çözümleme yaılması, aynı zaman karakter analizlerinin başlatılması.
9 Film öykülerirn kurulması derslerde tartışılması. ve yazılması.
10 Film öykülerirn kurulması derslerde tartışılması. ve yazılması.
11 Film öykülerirn kurulması derslerde tartışılması. ve yazılması.
12 Tredman çalışmalarını başlatılması
13 Tredman çalışmalarını başlatılması
14 Tredman çalışmalarını başlatılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Ana kaynak: Sinopsis,film öyküsü,tredman, mekan ve karakter analizleri örnekleri ve filmler.

Yardımcı Kaynaklar:
Senaryo Yazarı için Psikoloji, William İNDİCK, çev.Yeliz Taştan,Ertan Yılmaz +1Kitap
Senaryo Yazarı olmak Senaryo Yazmak, Feridun Akyürek.mEDİA cAT
Senaryo Kitabı9 Pana Fi,lm Senaryo yazım Teknikleri ve Film Öyküleri, Öktem BAŞOL,Pana Film
Bir Senaryo Yazmak,Michel CHİON,çev.Nedret Tanyolaç,Agora Kitaplığı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Senaryo yazımının kuramsal boyutu anlatılır.
Film izleyerek kuramsal bilginin uygulaması analiz edilir.
Öğrenciye yazma yetisinin gelişmesi için öykü,kompozisyon ,deneme vb ödevleri verilir.
Öğrencinin yazdığı metinler sınıfta okunur. değerlendirirlir. Öğrencinin eleştiri ve özeleştiri yetisi geliştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + DKL * 0.20

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin yazdığı metinler değerlendirilir.
Bunun yanında yaratıcılık ders içi tartışma ve analizlere katkısı değerlendirirlir.

Değerlendirme Kriteri


Öğrencinin ders planına göre projelerini zamanında teslim etmeleri.
Yaratıcı fikir ve düşünceleri.
Ders devamlılığı, disiplin ve ilgisi.
Derslere katılımı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %80 devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1535554445544525
ÖK.2535554445544525
ÖK.3553554445544525
ÖK.4553555445545525
ÖK.5535554445545525