DERS ADI

: KÜRESEL PAZAR ANALİZİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 2016 KÜRESEL PAZAR ANALİZİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR CANAN MADRAN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
İşletme

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin gelişmiş küresel Pazar analizleri yapabilmeleri için teori ve metodlar konusunda bilgilerini arttırmaktır. Bu ders önceki pazarlama ve araştırma derslerinin üzerine yapılandırılmış ve gelecekte küresel pazarların sistematik değerlendirmesi için analitik araçlar geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, küresel pazar analizinin adımlarını tanımlayarak, belirli bir sektöre uygulayabilmelidir.
2   Öğrenciler, şirketlerin ortalama uluslararası yatırım fırsatlarını belirlemek için çeşitli ülke pazarlarındaki farklı sektörlere ait özel karakteristikleri ve bunun uluslararası pazarlamacılar üstündeki etkisini ve önemini anladıklarını gösterebilmelidir.
3   Öğrenciler, günümüz ve gelecekteki pazar eğilimlerinin farkında olmak ve takip etmek için yayınlanmış ve internette bulunan ikincil verilerin de dahil olduğu yabancı pazar bilgilerinin kaynağını tanıyabilmelidir.
4   Öğrenciler, etkin pazarlama stratejileri geliştirmek için küresel pazar bilgi sistemindeki içsel ve dışsal bilgileri düzenleyebilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MAN 3045 - KALİTE YÖNETİMİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazar Seçimini Neler Etkiliyor : Pazar Potansiyeli Pazarlara Erişim
2 Karar Verme Süreci, Uluslararası Pazar Araştırması Neden Gerekli Bilgi Toplama ve Tavsiye Arama, Pazarları ziyaret etme, uluslararası pazarlama ve yatırım planlaması için strateji, farklı pazarlara uyum sağlayan ürün geliştirmek, uygun pazarlama karmasını seçmek, öngörümleme ve bilgi kaynakları
3 Endüstrinin Doğası Alıcı ve satıcının pazarlık gücü, pazardaki tehditler ve rakipler, güncel çevresel faktörler (yasal, sosyal, fiziksel vs.)
4 Endüstrinin Doğası Alıcı ve satıcının pazarlık gücü, pazardaki tehditler ve rakipler, güncel çevresel faktörler (yasal, sosyal, fiziksel vs.)
5 Endüstrinin Yapısal Analizi Endüstrideki kritik ve önemli rekabetçi boyutlar endüstride kritik başarı faktörleri nelerdir Endüstrinin ekonomik yapısı
6 Endüstrinin Yapısal Analizi Endüstrideki kritik ve önemli rekabetçi boyutlar endüstride kritik başarı faktörleri nelerdir Endüstrinin ekonomik yapısı
7 Pazardaki Müşteri Bölüm Profilleri
8 Pazardaki Müşteri Bölüm Profilleri
9 Endüstrinin Dinamikleri Endüstrinin gelecekte değişimini etkileyecek endüstri içinde veya dışında güncel veya beklenen değişimler var mı. sosyal eğilimler, Pazar eğilimleri, ekonomik eğilimler, devlet düzenlemeleri, endüstrinin içinde ve dışındaki bütün yenilikler, endüstrideki yapısal değişimler, endüstriye giriş ve çıkışlar
10 Rakip Analizi Var olan rekabet, ana oyuncular, doğrudan rakipler, ve ilgili rakipler veya potansiyel yeni rakipler. Gelecek rakiplerin davranışlarının analizi, şimdiki durum ve stratejiler
11 Analizlerin Yorumlanması
12 Yazılı ve Sözlü Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Schmidt, M. and Hollensen, S. (2006) Marketing Research: An International Approach, Prentice Hall
Malhotra, N. (2010) Marketing Research: an Applied Orientation, Sixth Edition, Pearson Prentice Hall

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf içi Tartışmalar
3. Grup Çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci vize ve final sınavlarında küresel pazar analizlerinin adımlarını açıklayacaktır.
2. Öğrenci basılı ve online ikincil Pazar verilerini vurgulayarak etik ilkelere uygun bir şekilde bilgi toplayacak ve iyi organize olmuş bir şekilde yorumlayacaktır.
3. Öğrenci ekonomik, politik-yasal, sosyokültürel, demografik, teknolojik faktörler ve rekabetçi çevreyi göz önünde bulundurarak endüstri odaklı Pazar analizi yapmaktadır.
4. Öğrenci seçili ve ilgili konulara pazarlama araştırmaları uygulayacak ve bunları yazılı ve sözlü sunum tekniklerini göz önünde bulundurarak sunacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. İntihal yasaktır.
2. Derse katılım zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Diğer şekilde Kabul edilmeyecektir.
4. Derslerin % 70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 0 0 0
Grup Ödevi Hazırlama ( Dönem Projesi vb.) 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1544
ÖK.25242
ÖK.3334
ÖK.45545