DERS ADI

: 3D MODA GİYİM TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TGS 4310 3D MODA GİYİM TASARIMI SEÇMELİ 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Moda Giyim Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ALİ KARATAY

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı

Dersin Amacı

Moda ve Giyim Tasarımında, önceden çizim olarak tasarlanan taslakları, bitmiş halini, dikmeden, üç boyutlu modelleme yöntemi ile oluşturma ve görselleştirme becerisini sağlama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; Üç boyutlu modelleme tekniklerini teorik ve pratik düzeyde bilmesi,
2   Üç boyutlu modelleme teknikleri ile, hazır insan modelleri üzerine giysi uygulamaları yapabilmesi,
3   Üç boyutlu olarak hazırlanan giysi tasarımlarını, sahne içerisinde görselleştirebilmesi,
4   Üç boyutlu görselleştirme tekniklerinin farklılıklarını anlayabilmesi,
5   Üç boyutlu modellem ve görselleştirme sürecinde karşılaşılabilecek sorunları çözebilmesi beklenir...

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cinema 4D programının arayüzünü tanımak.
2 Cinema 4D ekranını ve farklı arayüz pencerelerini kullanmak.
3 Cinema 4D basit obje modellerini ve özelliklerini kavramak.
4 Basit Objelerin Model özelliklerini pekiştirmek amacıyla, çeşitli kompozisyonlar oluşturmak.
5 Basit obje uygulamaları yapmak.
6 Kutu modelleme tekniği ile basit modeller oluşturmak.
7 Uygulamalar ve Pratikler.
8 İleri kutu modelleme tekniği ile hazır insan figürleri üzerine giysi ve kıyafet modelleri oluşturmak.
9 Çizim taslağı hazırlanan kıyafet tasarımlarının,hazır insan figürleri üzerine giysi ve kıyafet modelleri uygulamak.
10 Uygulamalar ve Pratikler.
11 Uygulamalar ve Pratikler.
12 Marvelous Designer programını tanımak.
13 Marvelous Designer programında üç boyutlu kıyafet giysi tasarlamak.
14 Uygulamalar ve Pratikler.
15 Uygulamalar ve Pratikler.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Maxon Cinema 4D Studio R16, by Maxon
Lynda: CINEMA 4D R16 Essential Training with Ian Robinson

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, projeler üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi
Uygulama stüdyo pratikleri ve ödev aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecektir. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama süreci öğrencilere, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnekler gösterilir bilgilendirilen öğrencilerden üç haftalık bir sürede örneğe benzer bir deneme yapmaları beklenir .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.10 + ODV * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ürettiği denemeleri internet üzerinden öğrencilerin görebildiği kapalı grupta paylaşılır . Öğrencilerin mensubu olduğu grup puanlar. Öğrencilerden Alınan Puan % 50 sini oluştururken .İkinci % 50 Dersi veren Öğretim Üyesi tarafından belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık,algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 1 7
Uygulama 7 5 35
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 1 3
Proje Hazırlama 6 5 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1311333
ÖK.213351531
ÖK.3133135315131
ÖK.45511
ÖK.555531