DERS ADI

: TEKSTİLDE ERGONOMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TES 3162 TEKSTİLDE ERGONOMİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Moda Giyim Tasarımı

Dersin Amacı

İnsanların anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitelerini ve toleranslarını göz önüne alarak, kullandığı nesne ve içinde yer aldığı çevreyle olan ilişkisinin doğal, teknik ve estetik kurallarını öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ergonomi ve antropometrinin anlam ve önemimi kavrayabilme
2   Günlük yaşam içersinde ergonomi ve antropometrinin yerini algılayabilme
3   Tekstil ve moda tasarımında ergonomi ve antropometrinin önemini kavrayabime
4   Tekstil tasarımını ve ürünlerini farklı disiplinlerle birleştiren ergonomik ve antropometrik açıdan önem taşıyan konular hakkında bilgi edinme
5   Ergonometrik ve antropojenik açıdan uygulamalı örnekler hakkında yorumlar yaparak fikir sahibi olabilmek.
6   İnsanın anatomik, fizyolojik ve psikolojik özellik ve kapasitelerine uygun olarak tasarım yapabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ergonomi ve antropometrinin anlamı
2 İnsan- çevre etkileşimi
3 Tekstil ve moda çalışma alanları
4 Ergonomi ve antropometrinin yaşamımızdaki yeri ve önemi
5 Ergonomi ve antropometride etken rol oynayan faktörler
6 Ergonomik ölçüler
7 Tekstil ve moda çalışma alanlarında ergonomi ve antropometrinin yeri ve önemi
8 Ara Sınav
9 İnsan performansını etkileyen faktörler ergonomi ve antropometrinin rolü
10 Konfor ve estetik yaklaşımda ergonomi ve antropometri
11 İç mekan donatı elemanlarında ergonomi ve antropometri
12 Dış mekan donatı elemanlarında ergonomi ve antropometri
13 Giyim elamanlarında ergonomi ve antropometri
14 Ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar:
1. Harzadin, G.; 1980; Ergonomi, E.Ü. Makine Müh. Böl., Yayın No: 22 İzmir,
2. Hoke JR, J.R.; 1988; Architectural Graphic Standards, The American Institute of Architects, Amerika,
3. Woodson, W.E.; 1981; Human Factors Design Handbook, Printed and Bound by the Kingspost Press, İngiltere,
4. Çakar, Lütfi, (1993). Tasarımda İnsan Faktörü. İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi Prof. Dr. Nazım Terzioğlu Basım Atölyesi, İstanbul
5. Gönen, Emine., Özgen, Özlen, (1995). "Yasam Kalitesi ve Ergonomi". 5. Ergonomi Kongresi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No: 570, 280-288, İstanbul
6. İncir, Gülten, (1986). Ergonomi. Milli Prodüktivite Merkezi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No: 240, Ankara


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır.
Öğrenciye araştırma konusu verilerek yazılı ve sözlü olarak kendisini ifade etmesi beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1- Ara sınav notu
2- Final sınavı notu

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155535555535
ÖK.2555555
ÖK.3555355555
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.65555555