DERS ADI

: TASARIM YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TTS 4350 TASARIM YÖNETİMİ SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı

Dersin Amacı

Bu ders, markalaşma açısından marka kimliği oluşturma, marka iletişiminin ürünle sağlanabilmesindeki güncel yaklaşımların moda markalarında trendler ve moda öngörüleri ile birleştirilerek özgün ve yaratıcı tasarım dilinin oluşturulabilmesi ve bu sürece hakim olabilmeyi pazarlama marka yönetimi tasarım yönetimi ve ürün geliştirme süreçlerinin temel bilgilerinin ve entegrasyonunun aktarılmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Öğrenci, tasarım sürecini müşteri ihtiyaçlarına göre daha etkin hale getirebilecektir.
2   2. Öğrenci, müşterilerin ürünleri tercih etmesindeki etkenleri tanımlayabilecektir.
3   3. Öğrenci, pazarlama, marka, marka değeri, tüketici davranışları ve karar alma ile ilgili konularda değerlendirme yapabilecektir.
4   4. Öğrenci, moda ve tasarım endüstrisindeki gelişmeleri hızlı okuma, gözlemleme, görselleştirme ve ifade etme yeteneklerini geliştirebileceklerdir.
5   5. Öğrenci, tüketiciyi daha iyi anlama yetisine sahip olacaktır
6   6. Öğrenci, pazarlama ve marka yönetimine moda odaklı bakış açısı kazanacaktır.
7   7. Öğrenci, ürün planlamasından yönetimine kadar tüm perakende süreçlerine hakim olacaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasarım yönetimine giriş
2 Tasarım yönetimi kavramının temel ilkeleri
3 Workshop
4 Marka yönetimi ve iletişimi
5 Marka stratejisi oluşturma
6 Pazar araştırması teknikleri
7 Workshop
8 Marka estetiği
9 Marka kimliği oluşturma
10 Marka iletişim planı oluşturma
11 Workshop
12 Marka kampanya ve promosyon takibi / Proje Giriş
13 Marka performansı ölçümleri
14 Proje Değerlendirme
15 Dönem içi çalışmalara genel bakış

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İleri Düzey Marka Yönetimi, Temporal p. Brandage 2011
Pazarlama İlkeler yönetim Örnek Olaylar, Yükselen C., Detay Yayıncılık, 2012
The Fabric Of Cultures Fashion Identity and Globalization, Poucielli E. , Routledge 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.10 + ODV * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur. 2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır. 3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir. 4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15553535555531555553
ÖK.2555355555531555553
ÖK.35553535555531555553
ÖK.4555353555553155553
ÖK.5555353555155553
ÖK.655535555155555
ÖK.75553535553531555555