DERS ADI

: KİŞİLİK KURAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3003 KİŞİLİK KURAMLARI ZORUNLU 4 0 0 4

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ADVİYE ESİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Kişilik Kuramları'nın genel özelliklerini tanımak ve kişilik kuramlarının ne tür kuramlar olduğunu öğrenmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda; Öğrenciler kişilik ve kuram kavramlarını açıklayabilecektir
2   Kişilik kavramını betimler
3   Kuram kavramını betimler
4   Kişilik kuramları arasındaki ilişkileri açıklar
5   Kişilik gelişimini çeşitli yönleri ile açıklayabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişilik ve Kuram kavramları
2 Kişilik ve kişiliğin alt yapıları
3 Kişilik gelişimini etkileyen faktörler
4 Kişilik kuramları arasındaki ilişkiler
5 Psikanalitik kuramlar: Sigmund Freud, Alfred Adler, Carl Gustav Jung,
6 Psikanalitik kuramlar: Harry Stack Sullivan, Erik Erikson
7 Yarıyıl Sınavı
8 Davranışçı ve Bilişsel Kuramlar: Burrhus F. Skinner, Neal E. Miller ve John Dollard
9 Davranışçı ve Bilişsel Kuramlar: Albert Bandura, George A. Kelly
10 İnsancıl/Varoluşçu Kuramlar: Carl R. Rogers,
11 İnsancıl/Varoluşçu Kuramlar: Abraham H. Maslow, Rollo R. May
12 Ayırıcı Özellik Kuramları: Gordon W. Allport, Raymond B. Cattel
13 Ayırıcı Özellik Kuramları: Hans J. Eysenck, Robert R. McCrea ve Paul T. Costa
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

CEYHAN, Esra (2003) Kişilik Gelişimi. G.Can (Ed.). Gelişim ve Öğrenme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. *CEYHAN, Esra (2002) Ailelere Yönelik Rehberlik Hizmetleri. S.Türküm (Ed.). Anne Baba Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. *CÜCELOĞLU, Doğan (1997) İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi. İstanbul. *FEİST, Jess (1990) Theories of Personality, Holt, Rinehart, Winston, İnc. USA. *FESHBACH, S. ve WEİNER, B. (1991) Personality. Heath and Company. USA. *FRAGER, R. ve FADİMAN J. (1984) Personality And Personality Growth Harper Collins Publishers, Inc. USA. *GEÇTAN, Engin (1988) Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar. Remzi Kitabevi, İstanbul. *KILIÇCI, Yadigar (1989) Okulda Ruh Sağlığı. Şafak Ofset, Ankara. *KÖKNEL, Özcan (1986) Kaygıdan Mutluluğa Kişilik. Altın Kitaplar Yayınevi, İstanbul. *LİNDZEY, G., HALL, C.S., MANOSEVİTZ.M. (1973)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.10 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, sunum ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13435
ÖK.254
ÖK.3234
ÖK.4243
ÖK.523523