DERS ADI

: SEÇ.II ( ZEKA VE YARATICILIK )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 2020 SEÇ.II ( ZEKA VE YARATICILIK ) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği
Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Dersin amacı, zeka ve yaratıcılık kavramlarını alan yazı ışığında ve kuramlar temelinde öğreterek, öğrencileri özel eğitim alanında karşılaşacakları farklı durumlara hazırlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş zeka, üstün zeka ve yaratıcılık kuramlarının genel özelliklerini açıklayabilecektir.
2   Zeka, üstün zeka ve yaratıcılık kuramlarının bilimsel dayanaklarını ve tezlerini analiz edebilecektir.
3   Kuramların eğitim uygulamalarına olabilecek doğurgularını değerlendirebilecektir
4   Yaratcılık konusunda yapılmış olan araştırmaları derleyebilecektir
5   Yaratcılık konusunda örnek bir çalışma tasarlayabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Zeka konusunu çalışan öncüler: Galton, Binet
3 Zeka konusunu çalışan öncüler: Spearman, Terman.
4 Zeka tanımları ve kuramları (Knowns and Unknowns)
5 Zeka artışı Zeka testleri
6 Prototip zeka testleri, zeka testlerinin gelişim süreci.
7 ARA SINAV
8 Yaratıcılık ve Zeka
9 Yaratıcılığın Geliştirilmesi
10 Yaratıcılığı Etkileyen Etmenler
11 Yaratıcılık ve Üstün Zeka
12 Yaratıcılık ve Kültür
13 Türk kültüründe üstün zeka ve yaratıcılık
14 Dünyada Yaratıcılık
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların EğitimiYazar: Nicholas Moseley, Norma E. Cutts Çeviren: Prof. Dr. İsmail Ersevim, Üstün Zekalılar Özellikleri Tanılanmaları Eğitimleri Yazar: Uğur SAK, Üstün Yetenekli Çocukları Anlamak (Üstün Yetenekli Çocuklar Sarmalında Aile, Eğitim Sistemi ve Toplum) Yazar: Faruk LEVENT,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay gibi teknikler de ayrı olarak ya da birlikte kullanılabilir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11111111111
ÖK.21111111111
ÖK.31111111111
ÖK.41111111111
ÖK.51111111111