DERS ADI

: İMGE VE METİN

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 1001 İMGE VE METİN ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MEHMET KORKUT ÖZTEKİN

Dersi Alan Birimler

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Amacı

Bir kitle iletişim ve kitle manipülasyonu aracı olarak görsel medyanın gelişimi üzerine temel düzeyde aydınlanmış, entelektüel tasarımcı/sanatçı/düşünür adayları yetiştirmek. Sanat ve tasarımın toplumsal etkisi üzerine tasarımcı adaylarını bilinçlendirmek. Form ve içerik, görüntü ve anlam ilişkisini irdelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımda sanatsal üretim ve deneysellik duyarlılığı kazanması
2   Kitle iletişim kuramlarını ana başlıklarıyla öğrenmesi
3   Görsel medyaların grafik tasarım ile ilişkisi üzerine bilinçlenmesi
4   Üretiminin yaratabileceği toplumsal etkiler üzerine sosyal duyarlılık sahibi tasarımcı olarak yetişmesi
5   Yaratıcılığı sosyal iletişim kuramları perspektifinde daha bilinçli bir düzeye yükselmesi
6   Sanat, tasarım, sosyoloji, tarih ve antropoloji üzerine temel başlangıç düzeyinde diyalektik tartışma yapması
7   İmge ve metin arasındaki dialektik ilişkiyi çözümleyerek yorumlayabilecek tasarımcı sanatçı kimliğine yükselmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Halkla ilişkilerin doğuşu ve Psikanalizm
2 Tartışma
3 Dünya Savaşları döneminde görsel iletişim tasarımı ve toplum tasarımının sosyo-ekonomik ve politik etkileri
4 Tartışma
5 Baby Boomer Amerikası, Çiçek Çocuklar ve Gençlik hareketlerinin ışığında Marshall MacLuhan
6 Tartışma
7 Ara sınav
8 Sıcak ve soğuk medya
9 Tartışma
10 Güç ve kontrol; İnternetin doğuşu
11 Tartışma
12 Sansür; Çizgi roman, Sinema ve diğer görsel iletişim medyaları
13 Tartışma
14 Cesur Yeni Dünya yı yeniden ziyaret etmek; Jules Verne, George Orvel, Aldeous Huxley, Ayn Rand

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Matters of Gravity, Scott Bucatman
Duke University Press Books/ ISBN-10 no: 822331195
Control and Freedom, Wendy Hui-Kiong Chun
The MIT Press/ ISBN-10 no: 0262533065
Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor Modernite Deneyimi, Marshall Berman
İletişim Yayınları/ ISBN no: 9789754703849

Yardımcı kaynaklar:
Century of Self, Adam Curtis
BBC, Belgesel üç bölüm
Power of Nightmares, Adam Curtis
BBC, Belgesel üç bölüm
All Watched Ower Machines by Machines of Loving Grace, Adam Curtis

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Çağdaş kitle iletişim kuramları, imge ve anlam ilişkisi üzerine geliştirilen kuramlar ışığında üretilen uluslar arası çalışmaların önde gelen örnekleri ve bu çalışmaların global yapıyı nasıl biçimlendirdiği üzerine inceleme ve bilinçlendirme seminerleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Seminer, tartışma, görsel işitsel malzeme sunumu, araştırma raporu hazırlanması, yazılı vize ve final sınavı.

Değerlendirme Kriteri

Derste bir vize bir de final sınavı yapılır. Ayrıca öğrencilerden bir inceleme raporu hazırlamaları beklenir. Sınıf içi tartışmalara ve seminerlere katılım, derse devam ödüllendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler projelerini şahsen kendileri yapmak zorundadırlar. İntihal ve kopya çekmek yasaktır. Bu suçu işleyen öğrenciler en ağır akademik cezaya çarptırılırlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 30 1 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 15 1 15
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Ödev hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155555533555553355
ÖK.255255533525553352
ÖK.355255555555555555
ÖK.435253555555555555
ÖK.525522555525555552
ÖK.623253523525552352
ÖK.723253523525552352