DERS ADI

: KARİYER YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇİN 7047 KARİYER YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

İnsan Kaynakları Tezsiz Yüksek Lisans(İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT CEMİLE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

İnsan Kaynakları Tezsiz Yüksek Lisans(İ.Ö)

Dersin Amacı

Kariyer yönetimi ve süreçleri ile ilgili teorik alt yapı oluşturmak ve uygulamada sistem kurup kullanabilecek, danışanlarda niteliklerine özgü kariyer yönlendirmesi gerçekleştirebilecek becerileri kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Danışana özgü kariyer yapısı oluşturabilme
2   Yeni kariyer yapıları hakkında bilgi sahibi olmak ve danışanlarını
3   Danışana özgü kariyer görüşmesi yapıp danışan uygulamasını takip edebilme ve
4   Kariyer yönetiminde yaşanabilecek sorunları fark edebilme
5   Kariyer yönetimi araçlarını öğrenmek ve danışanı ile paylaşabilme
6   Kariyer geliştirmeyi öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kariyer Kavramı, Gelişimi ve İlgili Kavramlar
2 Kariyer Yaklaşımları ve Türleri
3 Kariyer Seçme Teorileri
4 Kariyer Seçme Teorileri
5 Kariyer Dönemleri ve Kariyer Boyutları
6 Kariyer Geliştirme ve Araçları
7 Kariyer Geliştirme ve Araçları
8 Vize Sınavı
9 Bireysel Kariyer Planlama ve Araçları
10 Bireysel Kariyer Yönetimi ve Araçları
11 Kariyer Sorunları ve Çözümleri
12 Kariyer Alternatifi Olarak Girişimcilik Kavramı, Türleri ve Özellikleri
13 Girişimcilik Süreci, Avantaj ve Dezavantajları
14 Girişimcilik Hataları ve Girişimcinin Özellikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Çalışma Yaşamında Kariyer, Serpil AYTAÇ, Ezgi Kitabevi, 2006
* Bireysel Kariyer Yönetimi, Mekis Kitap,2007
Yardımcı kaynaklar:
*Çalışma Yaşamında Kariyer Yönetimi, Planlaması, Geliştirilmesi, Sorunları, Serpil
AYTAÇ, Epsilon Yayınları, 1997
* Çift Kariyerli Eşler ve Çalışma Yaşamındaki Yeri, Serpil AYTAÇ, Ezgi Kitabevi, 2001
*Sosyal Girişimcilik, Burcu Kümbül GÜLER, Efil Yayınevi, 2010
*Kariyer Yönetimi, Tanımlar, Kavramlar, İlkeler, Temel ÇALIK/Figen EREŞ, Gazi
Kitabevi, 2006
*Zor Zamanlarda Kariyerinizi Yönetmek, Harvard Business Review Dergisinden Seçmeler,
Çev:İlker GÜLFİDAN, 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

* Öğrencilerin görsel destekli sunumuna dayalı inter-aktif anlatım
* Farklı uygulama örneklerinin paylaşımı/irdelenmesi
* Örnek olay analizleri gerçekleştirme
* Sınıf içinde rol oynama ile uygulamak

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi, öğrenme çıktıları ve derste kullanılan öğretim teknikleri ile uyumlu olmalıdır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.15555
ÖK.255555
ÖK.355
ÖK.455545
ÖK.555
ÖK.655555